Upadek biura podróży. Co zrobić i jak jesteśmy chronieni? Upadek biura podróży to poważny problem dla turystów, którzy wykupili w nim wycieczki lub wyjechali na wakacje. Klienci biur nie muszą się martwić, że poniosą z tego powodu konsekwencje finansowe. Są chronieni aż dwoma filarami zabezpieczeń finansowych na wypadek gdyby organizator ich wyjazdu ogłosił niewypłacalność. Zobacz więcej na temat: wycieczka turystyka biuro podróży podróże konsument UOKiK pieniądze społeczeństwo infografika
Nieautoryzowana transakcja na naszym koncie. Jak nie dać się nabrać oszustom? Czy z naszego konta albo karty mogą zostać pobrane pieniądze bez autoryzacji? Okazuje się, że tak. - Konsument dowiaduje się w kolejnych dniach od swojego banku, że jego konto zostało "wyczyszczone", utracił pieniądze albo na dodatek zostały zaciągnięte następne zobowiązania - mówi w Programie 1 Polskiego Radia Małgorzata Cieloch z UOKiK. Jak nie dać się oszustom? Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka UOKiK oszustwo bezpieczeństwo w sieci
Uwaga na naciągaczy! Jak się przed nimi uchronić? Naciągacze mogą proponować rozmaite oferty internetowe, np. darmową naukę języków obcych, aplikacje z dietami, subskrypcje treningów. Gdy klient orientuje się, że oferta nie spełnia jego wymogów i chce zrezygnować, czyli odstąpić od umowy, może się okazać, że firma mu to uniemożliwia. Co na to prawo konsumenckie? Zobacz więcej na temat: Maciej Kurzajewski oszustwa firmy prawo konsument prawa konsumenta UOKiK