Szef wszystkich szefów. Rudolf Bing: Operę moją widzę ogromną Kim był Rudolf Bing? W jaki sposób trafił do Nowego Jorku? Jak zarządzał największą operą świata w czasach przedinternetowych? Co się z nim stało po odejściu z MET (Metropolitan Opera)? I w jaki sposób wpadł w sidła Caroll Lee Douglas, drugiej żony, która wykorzystała jego pozycję i majątek? Odpowiedzi na te pytania poszukiwaliśmy w "Klubie Trójki". Pretekstem do rozmowy była książka "5000 wieczorów w Operze" – wspomnienia Binga, które ukazały się ponownie po 40 latach. Zobacz więcej na temat: Trójka Rudolf Bing opera Ewa Łętowska Wiesław Ochman
Szef wszystkich szefów. Rudolf Bing: Operę moją widzę ogromną Kim był Rudolf Bing? W jaki sposób trafił do Nowego Jorku? Jak zarządzał największą operą świata w czasach przedinternetowych? Co się z nim stało po odejściu z MET? I w jaki sposób wpadł w sidła Caroll Lee Douglas, drugiej żony, która wykorzystała jego pozycję i majątek? Na te pytania odpowiemy w "Klubie Trójki". Zobacz więcej na temat: Trójka Rudolf Bing opera Ewa Łętowska Wiesław Ochman
Ewa Podleś we wspomnieniach. Izabela Kłosińska: ona cała była muzyką - Jej technika, sposób podejścia do zawodu, przygotowanie i zdecydowanie było niesamowite, była wielkiej klasy profesjonalistką. Na egzaminie do Akademii Muzycznej stanęła już jako gotowa śpiewaczka, te jej koloratury i sposób przekazywania frazy i emocji, w tym nie było nic sztucznego. Cała była muzyką - mówiła w Dwójce prof. Izabela Kłosińska, znakomita sopranistka, solistka Teatru Wielkiego - Opery Narodowej i pedagog. Zobacz więcej na temat: odeszli 2024 Dwójka Ewa Podleś Jerzy Marchwiński Magdalena Łoś Marcin Majchrowski Izabela Kłosińska Łukasz Borowicz Stanisław Leszczyński Waldemar Dąbrowski Wiesław Ochman opera
Piotr Kamiński na dwudziestolecie wydania swojego przewodnika operowego To wydanie audycji z cyklu "Tematy operowe" miało szczególny charakter. Naszym gościem był Piotr Kamiński, autor wydanego 20 lat temu (pierwotnie w wersji francuskiej) przewodnika operowego. Zobacz więcej na temat: opera przewodnik Aleksander Laskowski rocznica Dwójka KULTURA
Burzliwe dzieje oper Haendla 26 czerwca 1920 roku, dokładnie 100 lat temu, publiczność teatru miejskiego w Getyndze była świadkiem wydarzenia jedynego w swoim rodzaju. Odegrano tam mianowicie "Rodelindę" - operę Jerzego Fryderyka Haendla - w dość bezceremonialnej przeróbce młodego Oskara Hagena, inicjatora tego wydarzenia. Zobacz więcej na temat: Georg Friedrich Haendel opera MUZYKA
Olga Samaroff i przekrój amerykańskiej opery lat 40. W grudniu 1940 roku amerykański Narodowy Komitet Promowania Muzyki, we współpracy z nowojorskim, popularnym dziennikiem New York Post, podjął niecodzienną inicjatywę. Jej spiritus movens była wybitna pianistka Olga Samaroff. Zobacz więcej na temat: Ameryka opera Stany Zjednoczone muzyka klasyczna
Najlepsza "Sprzedana narzeczona" wybrana Sędziowie Płytowego Trybunału Dwójki: Piotr Kamiński, Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski oraz prowadzący Jacek Hawryluk - wysłuchali sześciu interpretacji dzieła Smetany, by wyłonić tę najlepszą. Zobacz więcej na temat: kacper miklaszewski Dorota Kozińska
Eleanor Steber - wielki talent, bez wielkiego szczęścia Jedną z najwybitniejszych śpiewaczek amerykańskich drugiej połowy XX wieku była Eleanor Steber, sopran niezwykle wszechstronny - a zarazem żywy dowód na to, że do wielkiej kariery sam talent nie wystarczy, trzeba jeszcze mieć… szczęście. Zobacz więcej na temat: opera
Tragedie Corneille'a w muzycznych interpretacjach To był ostatni "Teatrzyk Pana Piotra" poświęcony muzyce operowej zainspirowanej twórczością Piotra Corneille'a. Zobacz więcej na temat: Pierre Corneille opera TEATR
"Polyeuktos" Piotra Corneille'a na operowej scenie W cyklu "Teatrzyk Pana Piotra" po raz czwarty prezentowaliśmy opery skomponowane na podstawie dramatów twórcy "Cyda". Zobacz więcej na temat: opera MUZYKA Pierre Corneille
Muzyczne odmiany "Horacjuszy" Corneille’a Zapraszamy do wysłuchania trzeciej audycji Piotra Kamińskiego zainspirowanej twórczością Piotra Corneille’a. Zobacz więcej na temat: Pierre Corneille
Piotr Kamiński: przygoda z radiem zaczęła się od francuskiej płyty - W lecie 1967 byłem we Francji, znajomi mnie obwozili. Dostałem w prezencie płytę od młodego piosenkarza, w którym widziano następcę Jacques’a Brela - wspominał Piotr Kamiński wydarzenie, które zapoczątkowały jego współpracę z Polskim Radiem. Zobacz więcej na temat: opera Małgorzata Szymankiewicz MUZYKA Francja KULTURA
Muzyczne odmiany "Cyda" Corneille’a Zapraszamy do wysłuchania kolejnej audycji Piotra Kamińskiego poświęconej twórczości jednego z największych francuskich dramaturgów i poetów. Zobacz więcej na temat: Pierre Corneille MUZYKA
Muzyczne koligacje Piotra Corneille’a Audycja poświęcona jednemu z największych poetów i dramaturgów francuskich. Zobacz więcej na temat: muzyka klasyczna MUZYKA KULTURA Francja
Nowa audycja w Dwójce: Teatrzyk Pana Piotra Zapraszamy na nowy cykl audycji Piotra Kamińskiego "Teatrzyk Pana Piotra", w którym poznają Państwo ciekawe historie z życia operowego w Polsce i na świecie. Odkryjemy mało znane karty z historii opery, sięgniemy po cymelia oraz ciekawostki fonograficzne. Zobacz więcej na temat: Georg Friedrich Haendel muzyka klasyczna poezja MUZYKA KULTURA
Piotr Kamiński: Henry Purcell to mistrz słowa angielskiego w muzyce - Händel uczył się od niego, jak się pisze muzykę do tekstu angielskiego, do rytmu tego języka - mówił w Dwójce Piotr Kamiński, który w audycji "Moja opera" opowiedział o swym zachwycie "Dydoną i Eneaszem" Henry'ego Purcella. Zobacz więcej na temat: MUZYKA Jacek Hawryluk KULTURA
Piotr Kamiński poleca "arcydzieło z problemami" Mozarta - To, że ta opera była wystawiana w Polsce dotąd jeden jedyny raz, to coś dla mnie zupełnie niepojętego - podkreślał Piotr Kamiński, przypominając w Dwójkowych rekomendacjach kulturalnych "Idomeneusza, króla Krety" Wolfganga Amadeusa Mozarta do libretta Giambattisty Vareski. Zobacz więcej na temat: rekomendacje Wolfgang Amadeusz Mozart KULTURA Milena Gąsienica
Tłumaczka: rozmawiam z komputerem, by usłyszeć każdą frazę - W dramacie bardzo ważne jest myślenie o tym, że ten tekst zabrzmi ze sceny, że musimy pilnować pewnych zbitek brzmieniowych, że musimy ułatwić aktorom pracę, a nie utrudnić. Ja się zresztą nawet lepiej czuję w dialogu niż w narracji prozatorskiej, ale i tak zawsze sprawdzam nasłuch, jak brzmi każda fraza - mówiła w Dwójce Agnieszka Lubomira Piotrowska. Zobacz więcej na temat: TEATR tłumacz KULTURA Małgorzata Szymankiewicz Andrzej Seweryn Teatr Polski w Warszawie