Jak ubiegać się o zwrot nadpłaty od operatora? UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy. Zdaniem urzędu, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu. Zobacz, jak możesz się o nią ubiegać. Zobacz więcej na temat: telefony komórkowe telefonia
BPH, PKO BP i Pekao na celowniku UOKiK za spready walutowe Prezes UOKiK wszczął postępowania przeciwko bankom BPH, PKO BP i Pekao. Wątpliwości budzą niejasne zasady ustalania kursów walut. Zobacz więcej na temat: banki bank waluty
UOKiK chce zmian ws. zakupu wycieczek na pokazach - Chcemy, by ustawa o usługach turystycznych umożliwiała klientowi wycofanie się z umowy dot. wycieczki, gdy została zawarta poza siedzibą touroperatora - powiedział PAP prezes UOKiK Marek Niechciał. Zobacz więcej na temat: handel turystyka
UOKiK: ponad 6,3 mln zł kary dla pośrednika finansowego EGF Council, pośrednik finansowy, proponował konsumentom pożyczki, których warunki nie odpowiadały ich potrzebom i możliwościom spłaty, informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma została ukarana karą w wysokości ponad 6,3 mln zł. Zobacz więcej na temat: pożyczka
"90 proc. prasy regionalnej w Polsce to niemiecki kapitał" Prezes UOKiK zarządził kontrolę w dwóch siedzibach Polska Press - w Warszawie i Lublinie. O tym, czego dotyczy kontrola, a także o zapowiadanej przez rząd dekoncentracji mediów, mówiła w audycji 24 Pytania Elżbieta Kruk z PiS (Rada Mediów Narodowych). Zobacz więcej na temat: Rada Mediów Narodowych media Elżbieta Kruk prasa KRRiT
UPC przejmuje Multimedia Polska. UOKiK ma zastrzeżenia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystosował zastrzeżenia do przejęcia przez UPC kontroli nad Multimedia Polska. Koncentracja może ograniczać konkurencję w kilkunastu miastach w Polsce. Zobacz więcej na temat: telewizja internet
Dzień Sprzedaży Bezpośredniej: przybywa skarg na akwizytorów Już we wtorek obchodzić będziemy Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Z roku na rok firmy działające w tej branży powiększają swoje obroty, ale również z roku na rok przybywa skarg konsumentów na nieuczciwych sprzedawców. Zobacz więcej na temat: sprzedaż handel Elżbieta Mamos
Sklepy specjalnie zawyżają ceny masła? Minęło 100 dni od wejścia w życie ustawy o przewadze kontraktowej, której celem ma być wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami działającymi w branży rolno - spożywczej. Przepisy obowiązują od 12 lipca. Pora na pierwsze podsumowania. Zobacz więcej na temat: mleko rolnictwo Sylwia Zadrożna
UOKiK wykrył zmowę przetargową. Chodzi o usługi dla wojska UOKiK wykrył zmowę przetargową trzech przedsiębiorców. Poszkodowaną instytucją był 14 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Poznaniu. Urząd nałożył kary w wysokości blisko 80 tys. zł. Zobacz więcej na temat: zmowa cenowa firmy
Jedziemy do... Krainy w kratkę Jak w każdy piątek "Cztery pory roku" turystycznie, tym razem zajrzymy do… Krainy w kratę, czyli urokliwej części Pomorza Środkowego, gdzie zachowało się wiele oryginalnych obiektów o konstrukcji szkieletowej, których elewacje mają formę biało-czarnej kratownicy. Zobacz więcej na temat: folklor skansen Łazienki Królewskie
Zmowy cenowe na terenach dotkniętych nawałnicami? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy na terenach dotkniętych nawałnicami dochodzi do zmów cenowych lub nadużywania pozycji dominującej. Pod lupą znalazły się ceny towarów i świadczonych usług. Zobacz więcej na temat: nawałnica
UOKiK ostrzega: ta firma wprowadza konsumentów w błąd UOKiK ostrzega przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Przedstawiciele spółki dzwonią do konsumentów i proponują spotkania, w trakcie których namawiają na zmianę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK). Wprowadzają klientów w błąd m.in. co do kosztów rezygnacji z ubezpieczenia i rzeczywistych kosztów zawarcia nowej umowy. Zobacz więcej na temat:
UOKiK ostrzega przed kolejną piramidą finansową Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko firmie OneLife Network Limited z Belize, którą podejrzewa o bycie piramidą finansową. Zobacz więcej na temat: firmy
Telekomunikacja Cyfrowa ma zapłacić 0,5 mln zł kary Za wprowadzanie klientów w błąd Telekomunikacja Cyfrowa ma zapłacić 0,5 mln zł kary. UOKiK otrzymał na firmę kilkaset skarg. Zobacz więcej na temat: telekom
Bank Pocztowy zwróci pieniądze za papierowe wyciągi Bank Pocztowy odda klientom opłaty, które pobierał za przesyłanie wyciągu w formie papierowej; bank zobowiązał się do zmiany praktyki - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: bank pocztowy finanse
UOKiK: nc+ musi zwrócić klientom pieniądze Część byłych i obecnych abonentów platformy nc+ otrzyma zwrot poniesionych kosztów lub możliwość bezpłatnego korzystania z usług – uznał UOKiK. Dotyczy to osób, wobec których spółka ITI Neovision stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe przy zawieraniu lub przedłużaniu umów na odległość. Zobacz więcej na temat: nc+ telewizja internet
UOKiK: uwaga na tę firmę. Jak nie dać się oszukać? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed kolejną firmą, która stosując nieuczciwe praktyki, nakłania konsumentów do zawierania umów. Jak działają konsultanci firmy i jak nie dać się nabrać na ich sztuczki, wyjaśniają Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia eksperci. Zobacz więcej na temat: konsument oszustwa Elżbieta Szczerbak
Mediacje zamiast sądu. To oszczędność czasu i pieniędzy Polubowne rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami a konsumentami nadal nie cieszy się dużą popularnością wśród Polaków. Wciąż wolimy sprawy załatwiać w sądach, mimo że tam nieraz ciągną się one latami. Zobacz więcej na temat: sądownictwo Dominik Olędzki Sylwia Zadrożna