Jea Mira - czyli Joanna Mira Dołba - pochodzi z Polski, tworzy w Londynie, a jej piosenki podbijają playlisty serwisów streamingowych na całym świecie. 25 października ukazał się jej debiutanckim album "Girl's Notes", który promuje singel "No Happy Ending".
Na antenie Czwórki wokalistka opowiada m.in. o nowym albumie oraz o tym, jak została twarzą kampanii "SpotifyRADAR 2024", dzięki której pojawiła się na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku.
18:36 Audycja Słowno Muzyczna 31.10.2024 Jea Mira godz.13.12.mp3 Jea Mira opowiada o swoim albumie "Girl's Notes" (Audycja słowno-muzyczna/Czwórka)
"Girl's Notes" - muzyczna kolekcja poruszających historii o złamanym sercu
"Girls Notes", jak mówi Jea Mira, stanowi eklektyczną mieszankę emocji i brzmień - od alternatywnego altpopu po indie pop, a nawet reggae.
- Myśląc o tytule tego albumu, myślałam sobie o tym niesamowitym fenomenie notatek kobiet w telefonie. Znajdziemy tam zarówno paragrafy do byłych chłopaków, listę zakupów, spis marzeń i plany na rozwój kariery. Mój album to też jest taki miszmasz muzycznych notatek. Znajdziemy tu różne nastroje, przeżycia i brzmienia – mówi wokalistka i dodaje, że spoiwem albumu jest charakterystyczny wokal, sposób songwritingu i produkcja, które sprawiają, że "Girls Notes" stanowi spójną, przemyślaną opowieść.
VIDEO
Muzyczny talent doceniony przez Spotify
Muzyka Jei zdobywa coraz szersze grono fanów na całym świecie. Jej utwory trafiają na światowe listy przebojów, a miesięcznie na streamingach ma nawet 250 tysięcy słuchających. Artystka mówi, że dzięki tym osiągnięciom coraz pewniej myśli o swojej karierze w branży muzycznej.
- Muzyka to zawsze był u mnie plan na życie. Śpiewam praktycznie od zawsze. Skończyłam też studia muzyczne w Londynie. Jest we mnie ogromna chęć spełnienia tych marzeń, ale wiadomo, że w tym świecie ciężko jest wybić się niezależnej artystce. Dlatego bardzo się cieszę, że coś tam zaczyna mi się powolutku udawać i coraz bardziej wierzę w to, że muzyka rzeczywiście może być moją karierą.
Zobacz także:
Muzyczny talent Joanny doceniło m.in. radio BBC, które regularnie puszcza jej utwory. W czasie wywiadu Adam Smolarek zapytał również artystkę o to, jak doszło do tego, że została jedną z twarzy kampanii Spotify RADAR 2024.
- Trafiłam do programu Spotify RADAR 2024 w czerwcu tego roku. To jest globalna akcja, która wspiera wschodzących i niezależnych artystów. Spotify po prostu spodobało się to, co tworzę. Dlatego postanowili promować, wspierać i eksportować za granicą moją twórczość. I właśnie jedną z takich promocyjnych akcji było pokazanie mnie na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku. Zobaczyć siebie tam, i to w związku ze swoją muzyką. To jest spełnienie marzeń. Zrobiłam oczywiście zdjęcia, które pokażę kiedyś wnukom – mówi Jea Mira.
W wywiadzie artystka opowiada również m.in. o swoich studiach w Londynie, o śpiewaniu po polsku, o współpracy z producentem jej albumu i o swoich inspiracjach muzycznych. Zapraszamy do wysłuchania całości wywiadu!
***
Tytuł audycji: Audycja słowno-muzyczna
Prowadzi: Adam Smolarek
Goście: Jea Mira
Data emisji: 31 .10.2024
Godzina emisji: 13.12
AGJ/wmkor