Na wydarzenie złożą się panele dyskusyjne dotyczące festiwali, kondycji polskiej sceny klubowej , a także wykład z marketingu. Konferencję zakończy After Party w klubie SQ.
„Jak zrobić festiwal?” – tak zatytułowano pierwszy panel dyskusyjny, w którym jak dotąd swój udział potwierdziła Karina Adamska, czyli zastępca dyrektora poznańskiego festiwalu Malta, Radosław Miszczak – polski promotor międzynarodowych festiwali Hip Hop Kemp i Rock For People oraz Piotr Orlicz-Rabiega, organizator festiwalu Audioriver.
- Chcemy dać naszym odbiorcom jak najwięcej praktycznej wiedzy, dlatego ta dyskusja poświęcona będzie wszystkim krokom, jakie trzeba zrobić, organizując dużą imprezę masową. Na co potrzebne są zgody urzędu miasta, a co możemy robić bez żadnego pozwolenia? Jak zaplanować budżet? Co może pójść nie tak podczas produkcji eventu? To tylko niektóre z pytań, na które będziemy szukać odpowiedzi - mówi rzecznik Audioriver i zarazem prowadzący konferencję, Łukasz Napora.
Również bardzo praktycznie zapowiada się wykład z marketingu, który poprowadzi Jacek Studziński – strateg z 12-letnim stażem. Jackowi Studzińskiemu nie obca jest przy tym tematyka konferencji, gdyż od lat działa na scenie muzycznej jako Sufi – DJ, beatboxer, bębniarz i współtwórca 11-osobowego składu Sublevel2, serwującego m.in. dubstep, breakbeat i drum'n'bass.
Druga dyskusja, która 14 kwietnia odbędzie się w Poznaniu, dotyczyć będzie kondycji polskiej sceny klubowej.
- Działamy w tym środowisku od kilkunastu lat – obserwujemy działalność klubów, promotorów, DJ-ów i producentów - komentuje Napora. – Nasza scena klubowa funkcjonuje, a do kraju praktycznie co weekend przyjeżdżają gwiazdy światowej elektroniki. Czy to znaczy, że wszystko jest w porządku? Co robimy dobrze, a co źle? Czy mamy świadomą publiczność? Jakie patologie można spotkać na tym rynku? Jestem pewny, że te pytania wywołają burzliwą dyskusję.
W debacie wezmą udział: czołowy polski producent – Marcin Czubala, członek kolektywu Beats Friently oraz dziennikarz Radia Roxy – Mr. Lex, PR manager klubu SQ – Igor Niemczyk, redaktor naczelny sewisu FTB.pl – Marcin Żyski, promotor z C&C Bookings i wrocławskiego klubu Forma – Rafał Cały, reprezentant MDT Agency – Mateusz Borowicz, współtwórca kolektywu Hrabioza Soundsystem i redaktor Muno.pl – Adam Słowiński oraz Leon, czyli DJ i promotor odpowiedzialny m.in. za bookingi festiwalu Audioriver.
Ostatnim punktem programu II Konferencji Muzycznej Audioriver będzie panel zorganizowany przez studentów Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dyskusja pod nazwą „Student na festiwalu” dotyczyć będzie doświadczeń młodych ludzi z dużymi imprezami masowymi. Dziennikarstwo festiwalowe, wolontariat i marketing, to tylko niektóre z zagadnień, którym zostanie poświęcone to spotkanie.
To jednak nie wszystko, co tego dnia czeka uczestników konferencji w Poznaniu. Dzień zakończy After Party w klubie SQ, którego gwiazdą będzie duet Benoit & Sergio live. Wiadomo już, że impreza rozegra się na dwóch parkietach, a do reprezentantów wytwórni Visionquest i DFA dołączą Marcin Czubala, Mr. Lex, Leon, Juniore, Luke Hiero, Pavlo i Ice.
Czwórka objęła festiwal audioriver swoim patronatem!
***
Trzydniowy festiwal Audioriver to obowiązkowa pozycja w wakacyjnych planach osób ceniących dobrą muzykę. W ciągu 6 lat na malowniczej plaży nad Wisłą oraz na płockim Starym Rynku wystąpiło ponad 200 gwiazd muzyki elektronicznej i alternatywnej z całego świata. Koncerty i sety DJ-skie obejrzało już ponad 120 tys. fanów z Polski i Europy, a ostatnia edycja zgromadziła na plaży ok. 17 tys. osób każdego dnia.
Tegoroczna, siódma edycja festiwalu Audioriver odbędzie się w Płocku w dniach 27-29 lipca 2012. Dotychczas potwierdzono koncerty Luciano, Enter Shikari, Black Sun Empire, SebastiAna, Byetone i Dub Phizix feat. MC DRS.