Karmienie jako wyraz miłości
Kultura randkowania w Korei jest bardzo widoczna i nie będzie przesadą, jeśli powiem, że na co dzień Koreańczycy są romantyczni - przyznaje Karolina Jasińska, znana w sieci jako Kimiko Hime. - Jednym z najstarszych sposobów wyrażania troski o bliską osobę jest karmienie. Koreańczycy w związkach zachowują się trochę jak nasze babcie, a randkowanie opiera się przede wszystkim na wspólnym jedzeniu. Koreańczycy uwielbiają jedzenie na mieście. Sami mało gotują, ale kiedy wybierają się do restauracji, to głównie w towarzystwie drugiej połówki. - Troskę wykazują też na zakupach, bo noszą torebki swoich partnerek, by to one miały wolne ręce. Ale nie otwierają przed kobietami drzwi, bo w Korei to najpierw mężczyzna wchodzi do pomieszczenia, żeby sprawdzić, czy wszystko jest dobrze przygotowane. To rodzaj zabezpieczania terenu - dodaje gość Czwórki.
Europejki są piękne, ale zbyt pewne siebie
Koreańczykom podobają się kobiety z innych części świata. - Słowiański typ urody uznawany jest tam za bardzo atrakcyjny. Na modelingowe kontrakty do Korei przyjeżdża bardzo dużo Słowianek, w tym dziewczyn z Polski - opowiada blogerka. - Ale to, co płoszy Koreańczyków, to nasza pewność siebie i dobra znajomość języka angielskiego, która ich stresuje. W koreańskich szkołach uczy się głównie angielskiego pisanego i wielu młodych ludzi ma problem z akcentem. Jeśli chodzi o Koreanki - to one przy mężczyznach zachowują się dość stereotypowo: są łagodne, delikatne i pozwalają wykazać się partnerom. - Dzięki temu mężczyźni zyskują pewność siebie i wszystkim kierują - dodaje.
Karolina Jasińska, czyli Kimiko Hime
Sprawdź także:
Dlaczego Koreańczycy nie pokochali Marka Zuckerberga?
Koreańczycy kochają swój kraj, mają głęboko zakorzenioną dbałość o swoje państwo i potrzebę, żeby je rozwijać. Jest to wyraźnie widoczne w kulturze biznesowej. - To był temat mojej pracy naukowej, w której próbowałam wyjaśnić, dlaczego amerykańskie koncerny jak Google czy Facebook nie odniosły sukcesu w Korei Południowej - opowiada Karolina Jasińska. - Korea to jest bardzo specyficzne środowisko biznesowe, w którym liczą się patriotyzm, dbanie o działalność lokalnych firm i promocja rodzimych produktów. Dlatego zdecydowana część młodych mieszkańców Korei wraca do kraju po zagranicznych stażach, a jeśli już ktoś zdecyduje się zamieszkać z dala od ojczyzny, to głównie po to, by rozwijać koreański biznes.
10:50 CZWÓRKA Tedy po trendy - korea 02.01.2022.mp3 Karolina Jasińska, czyli blogerka Kimiko Hime, o koreańskiej romatyczności i porywach serca (Tędy po trendy/Czwórka)
***
Tytuł audycji: Tędy po trendy
Prowadzi: Aleksandra Jasińska
Gość: Karolina Jasińska (znana w sieci jako Kimiko Hime)
Data emisji: 02.01.2022
Godzina emisji: 9.15
kul