O tym, jak to zrobić pisze w swojej książce Ola Gościniak. "Bądź online. Twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes" to praktyczny poradnik, który przeprowadza czytelnika przez proces planowania, tworzenia i promocji strony WWW.
16:38 CZWORKA Dajesz rade - 06.01.2021.mp3 O tym jak pracować i zarabiać w sieci opowiada Ola Gościniak (Dajesz radę/Czwórka)
Poszukaj niszy, albo zrób inaczej
"Jak podnieść jakość swojego życia?" - zobacz webinar Jakuba B. Bączka
- Zagospodarowanie niszy jest dobrym pomysłem, bo zwiększa szanse na powodzenie naszego przedsięwzięcia. Ale nie ograniczałbym się tylko, do tego, czego w sieci jeszcze nie ma. Bo tych nisz jest coraz mniej, a takie myślenie może niechcący nas przyblokować - mówi gość Czwórki. - Możemy skorzystać z istniejących już patentów, ważne jest, by zrobić to inaczej i lepiej.
Najszybciej i najprężniej rozwijają się sklepy internetowe i jak podkreśla rozmówczyni Marty Hoppe, to dobry punkt wyjścia do rozpoczęcia działalności w sieci. - Możemy stworzyć własną platformę albo spróbować swych sił w istniejących już serwisach - podpowiada. - Jeśli natomiast mamy też kompetencje wiedzowe, coś, na czym się dobrze znamy, wtedy możemy spróbować tworzyć rzeczy: e-booki albo kursy online. To nie wymaga od nas dużych kosztów, a pozwala zaistnieć w biznesie - wymienia.
Posłuchaj także:
Stwórz internetowy dom
"Networking receptą na sukces zawodowy" - webinar Artura Sójki
Pierwszy krok to stworzenie swojego miejsca w sieci, które będzie internetowym domem. - Niezależnie, czy to będzie sklep czy ekspercki blog, powinniśmy się przyłożyć do budowy jego fundamentów - radzi ekspertka. - Kiedy już strona będzie gotowa, musimy zacząć ją promować. Najlepiej w social mediach. Od tego radziłabym zacząć. Warto też dołączyć do tematycznych grup biznesowych, na przykład na Facebooku, gdzie będziemy mogli podzielić się tym, co tworzymy. Na stronie proponuję też utworzyć zakładkę z eksperckim blogiem, na którym pokażemy, jak wygląda nasza praca.
Zadbaj o kontent wideo
Stronę trzeba też wypozycjonować za pomocą SEO, które czyni nas widocznymi w wyszukiwarkach internetowych. - W ten sposób uzyskujemy organiczny i bezpłatny ruch, dzięki któremu jesteśmy w sieci lepiej widoczny - tłumaczy Gościniak. - Bardzo dobrze działa także opcja wideo, czyli wszystkie filmiki, transmisje i relacje na żywo. To jest bardzo nośne narzędzie i wielu social mediach ma znacznie wyższe zasięgi niż posty tekstowe albo graficzne.
SEO - sprawdź, czy Twoja strona pozycjonuje się? / Jestem Interaktywna Ola Gościniak
Zamiast oczekiwać, ćwicz cierpliwość
- Unikałabym robienia sobie nadziei i oczekiwań, że w ciągu tygodnia, miesiąca osiągniemy oszałamiający sukces - zaznacza autorka książki "Bądź online". - Tutaj trzeba uzbroić się w cierpliwość. W moim przypadku było tak, że kiedy uruchomiłam w 2015 roku bloga, to pierwszy płatny produkt wypuściłam trzy miesiące później. Najpierw dochód z jego sprzedaży pokrywał same koszty utrzymania firmy. Musiały minąć kolejne miesiące, żeby zaczął zarabiać także na mnie - podsumowuje.
***
Tytuł audycji: Dajesz radę
Prowadzi: Marta Hoppe
Gość: Ola Gościniak (freelancerka tworząca strony internetowe, autorka książki "Bądź online. Twoja mocna strona, która wyrazi Ciebie i Twój biznes")
Data emisji: 06.01.2021
Godz. emisji: 14.09
kul