Fińskie tradycje świąteczne u Filipa Chajzera
Przed Świętami warto dowiedzieć się więcej o prawach konsumenta, żeby nie obawiać się nietrafionych zakupów i prezentów. - Możemy się "rozmyślić" i zwrócić towar, jeśli kupimy go na odległość, czyli przez internet albo telefonicznie, czy u akwizytora - przekonywał Brunejko. - Jeśli zakupu dokonamy w sklepie, zwrot będzie zależał wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Taką możliwość, głównie w celach marketingowych, oferują głównie duże sieci handlowe - tłumaczył ekspert.
Goście Czwórki mówili także o wyjątkowych sytuacjach, np. co zrobić, gdy towar, który nabyliśmy w sklepie - nie dającym klientowi możliwości zwrotu - okaże się wadliwy. Tłumaczyli m.in. czym różni się rękojmia od reklamacji i odpowiadali także na pytania, które dręczyły naszych słuchaczy, jako konsumentów: czy można oddać do sklepu towar przeceniony, albo wybrany "z wystawy", jak długo można zwlekać z reklamacją.
***
Tytuł audycji: Dajesz radę
Prowadzi: Justyna Majchrzak
Gość: Karol Brunejko, Kacper Oleksy (Akademicka Poradnia Prawna Uniwersytetu Warszawskiego)
Data emisji: 8.12.2015
Godzina emisji: 12.00
kd