03:11 CZWÓRKA Czat Czwórki - instagramerka 18.03.2021.mp3 O czym marzą polskie nastolatki? (Czat Czwórki/Czwórka)
Myślę, że najbardziej interesujący jest tu wątek związany z popularnością. I to, że bycie youtuberem czy tiktokerem jest dostępne od ręki Monika Czaplicka
Co druga nastolatka w wieku 10-15 lat uznaje prowadzenie swojego kanału w mediach społecznościowych za atrakcyjne zajęcie zawodowe - tak wynika z badania "Aspiracje dziewczynek w Polsce" przeprowadzonego na zlecenie organizacji Inspiring Girls Polska. - Absolutnie mnie to nie dziwi, bo tak wygląda dziś świat. Powinniśmy odłożyć emocje i przyjąć, że nasze dzieci obserwują internetowych influencerów i chcą iść w ich ślady. A naszą rolą, jako dorosłych, jest nauczyć je, jak robić to najlepiej i najbezpieczniej - uważa Monika Czaplicka z Agencji Social Media Wobuzz. - Nie używałabym też argumentu, że taka kariera na dłuższą metę jest bez sensu, bo jest mnóstwo przykładów na to, że jednak sens ma - dodaje.
07:20 CZWÓRKA Czat Czwórki - preferencje zawodowe 18.03.2021.mp3 Kto ma szansę odnieść sukces w internecie? (Czat Czwórki/Czwórka)
Co złego może przytrafić się streamerom?
To, co na pewno należy zrobić, to pokazać dziecku, że za pięknymi zdjęciami, lajkami i followersami kryje się ciężka praca. - Musimy też nauczyć je odpowiedzialności, która się z tym wiąże, po to, by nasz youtuber lub instagramerka nie zostali patostreamerami i nie skończyli tej przygody z problemami prawnymi na koncie - wyjaśnia rozmówczyni Piotra Firana. - No i jeszcze musimy im uświadomić, że nie każdy autor kanału w social mediach odnosi spektakularny sukces. Zdecydowana większość traktuje to jako hobby "po godzinach".
Sprawdź także:
03:16 CZWÓRKA Czat Czwórki - job house 18.03.201.mp3 Autorytety zawodowe - kto jest wzorem dla młodych Polaków? (Czat Czwórki/Czwórka)
Wielu nastolatków nie ma zawodowych autorytetów i nie wie do końca, co mogłoby robić w życiu. Sugerują się tym, co widzą dookoła. A na Instagramie czy Youtubie dużo jest przepychu i bogactwa Natalia Bogdan
Młodzi ludzie mają kompetencje, by skutecznie działać w sieci, bo to ich naturalne środowisko i często pod tym względem radzą sobie lepiej niż osoby starsze, które nie mają kont w serwisach społecznościowych. Ta biegłość jest doceniana przez pracodawców. - Wszelkie aktywności zawodowe są wskazane, bo świadczą o naszych poszukiwaniach i zaangażowaniu, ale doświadczenie lepiej pozyskiwać w branży, z którą chcielibyśmy się związać w przyszłości - mówi Natalia Bogdan, prezes Agencji Pracy Jobhouse. - Niemniej jednak, gdyby przyszła do mnie nastolatka, której marzy się kariera youtuberki, nie zniechęcałabym jej od razu do tego. Wiele zależy od zaangażowania i determinacji. Oraz od tego, czy to marzenie poparte jest konkretnym planem działania - podsumowuje.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotował: Mateusz Kulik
Goście: Natalia Bogdan (prezes Agencji Pracy Jobhouse, ekspertka rynku pracy), Monika Czaplicka (Agencja Social Media Wobuzz)
Data emisji: 18.03.2021
Godzina emisji: 15.08
kul