Sztuka viralu, czyli jak zaszokować cały świat?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2014 09:07
Internet zalewa codziennie kilkadziesiąt tysięcy przeróżnych filmików. Żeby zaistnieć w świadomości masowego odbiorcy, ich twórcy uciekają się do przeróżnych chwytów. Sukces udaje się jednak osiągnąć tylko nielicznym.
Audio
  • Zdecydowana większość virali to filmy, które nakręcono spontanicznie, bez reżyserii i wcześniejszego przygotowania (Czwórka/Czwarty Wymiar)
Eksperci przestrzegają, że internet sprzyja blokowani mechanizmu empatii, co może być bardzo groźne, szczególnie dla dzieci i młodzieży.
Eksperci przestrzegają, że internet sprzyja blokowani mechanizmu empatii, co może być bardzo groźne, szczególnie dla dzieci i młodzieży. Foto: Glow Images/ East News

W "Czwartym Wymiarze" postaralismy się znaleźć sposób na idealny viral. Taki, który lotem błyskawicy okrąży internet, zyska ogromną popularność i pozwoli nam stać się tak popularnymi, jak chociażby Sylwester Wardęga, którego ostatnią produkcję (film z psem-pająkiem) obejrzało już ponad 85 mln osób. - Virale to takie treści, które rozpowszechniają się w mediach społecznościowych, od użytkownika do użytkownika. Wcześniej nie było to możliwe. Poczta elektroniczna czy zwykłe komunikatory nie dawały takich możliwości - wprowadził nas w temat Łukasz Józefowicz z gazeta.pl.
Największą popularnością cieszą się oczywiście filmiki, które wywołują uśmiech i rozbawienie. To zawsze dobrze się sprzedaje. - Ale sporo jest virali, które łączą zabawną treść i jakiś komentarz społeczny. One też mogą, przy odpowiednim wypromowaniu, szybko trafić do głównego strumienia w internecie - przekonywał ekspert.
PRZECZYTAJ TEŻ: Wardęga - prankster, którego oglądają miliony

Ma być krótko, dowcipnie i dosadnie. Najlepiej też spontanicznie i bez wcześniejszego planowania. Bo na sukces virala najbardziej wpłynąć może jego nieszablonowość, co tym samym sprawia, że... - Taki materiał to kwestia odpowiedniej chwili, miejsca i czasu. W efekcie to, co wyreżyserowane najczęściej dość szybko przepada - skwitował Kamil Jasieński.
Więcej o internetowych modach i hitach - w nagraniu z "Czwartego Wymiaru".
ac, pg

Zobacz więcej na temat: Czwórka internet youtube
Czytaj także

Łukasz Jakóbiak: słowo "gwiazda" do mnie nie pasuje

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 10:00
- Śmieję się, że kiedy byłem mały, mama chyba mnie upuściła. Lubię robić rzeczy, które zaskakują i są niestandardowe. Nie umiem żyć prosto - mówi Łukasz Jakóbiak, dziennikarz i osobowość internetowa.
rozwiń zwiń
Czytaj także

GlamPaula: internet daje mi swobodę

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2014 12:00
Paula Perczyńska jest twórczynią kanału modowego na Youtubie "GlamPaulaTV". Jej konto obserwuje 32 tysiące subskrybentów. Jak sama twierdzi, czasem są dni, kiedy nagrywa prawie wszystko i dzieli się tym ze swoimi widzami.
rozwiń zwiń
Czytaj także

W dobie internetu powstał nowy zawód - vloger

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2014 16:00
- Prawda jest taka, że youtuber to już jest normalny zawód - mówi vloger, Martin Stankiewicz, który zarabia na robieniu filmów i wrzucaniu ich do sieci. Jego kanał w serwisie Youtube ma już ponad 200 tysięcy subskrybentów. W "Poranku OnLine" youtuber zdradził nam kulisy tej internetowej pracy.
rozwiń zwiń