Jak złapać 500-tonową asteroidę? NASA chce to zrobić

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2013 18:00
Słynna agencja ma zamiar złapać 500-tonową asteroidę i umieścić ją na orbicie Księżyca, a następnie wybudować tam stację kosmiczną. Będzie to pierwsza w historii kontrolowana zmiana orbity ciała niebieskiego.
  • Asteroida na orbicie Księżyca? Taki jest plan NASA

- To jeden z najbardziej zaskakujących planów NASA - mówi Agata Ossowska z portalu Odkrywcy.pl. - Futurystyczny projekt, który jednak ma szansę zostać wprowadzony w życie już w najbliższej dekadzie.

Zdaniem ekspertki całe przedsięwzięcie polegałoby na złapaniu do specjalnego "worka" asteroidy, która potem miałaby zostać odholowana przez bezzałogową kapsułę na orbitę Księżyca. - Na tej asteroidzie powstałaby stacja kosmiczna służąca do prowadzenia badań, także na Księżycu - opowiada Ossowska. - Podobno z takiego miejsca o wiele łatwiej byłoby sterować łazikami, które poruszałyby się po powierzchni Srebrnego Globu.

Asteroida miałaby zostać umieszczona po niewidocznej z Ziemi stronie Księżyca: - Nie docierałoby tam światło odbite z naszej planety, więc byłoby to idealne miejsce do umieszczenia teleskopu.

Naukowcy liczą na pojawienie się możliwości eksploatacji asteroid i planetoid, a nawet budowania na nich kopalni w celu odzyskiwania metali szlachetnych i minerałów. Dowiedz się więcej o dalekosiężnych planach NASA, słuchając całego materiału reporterskiego z "Czwartego Wymiaru".

(kd)

Zobacz więcej na temat: kosmos NASA

Ślady człowieka wciąż są na Księżycu

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 13:06
Na stronie internetowej NASA Lunar Science Institute można znaleźć zdjęcia obszaru Księżyca, na którym ponad 40 lat temu wylądowała misja Apollo 12.

Kosmiczna aplikacja NASA. Zobacz więcej niż inni

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2013 19:36
To prawdziwa gratka dla miłośników kosmosu! W aplikacji NASA na Androida znajdziemy między innymi szczegółowe opisy kolejnych misji kosmicznych, a także mnóstwo zdjęć i filmów.

Wypadek celowy i kontrolowany

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2013 07:00
W najbliższym "Czwartym Wymiarze" przyjrzymy się testom zderzeniowym.