Kampanie społeczne muszą zaskakiwać

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2011 09:37
- Takie akcje czasem trafiają, a czasem nie. A przecież reklamy produktów, hasła reklamowe zawsze pamiętamy - ocenia reporterka Czwórki, Kasia Tarnopolska.
Audio
  • Kampanie społeczne nie trafiają i nie alarmują!

To, że kampanie społeczne nie zawsze przebijają się do naszej świadomości, wynika z tego, że z reklamą spotykamy się właściwie na każdym kroku, czytając gazetę, jadąc tramwajem, albo nawet zaglądając do lodówki. Banery promujące akcje społeczne muszą być więc bardziej agresywne.

- Kampanie ekologiczne powinny być bardziej wyraziste, przestrzegające, a przede wszystkim muszą budzić kontrowersje i dyskusje - ocenia Agnieszka Łukasiewicz, niezależny specjalista do spraw marketingu.

W Polsce trwa właśnie kampania społeczna "Generation awake". Stoi za nią Komisja Europejska, która alarmuje, że w Polsce, w Czechach i w Wielkiej Brytanii marnuje się najwięcej żywności i energii. - W Polsce powinniśmy myśleć o tym, żeby zmieniać swoje przyzwyczajenia, temu służy ta akcja - tłumaczy Zbigniew Gniatkowski, przedstawiciel Komisji Europejskiej w Polsce.

Jakie akcje mają szansę w najbliższej przyszłości przebić się do naszej świadomości? Posłuchaj "Poranka".

Czytaj także

Zostań wolontariuszem na Euro 2012 (wideo)

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2011 08:15
Marta Dermańska (koordynator akcji): Kandydat na wolontariusza musi mieć ukończone 18 lat, górnej granicy wiekowej nie ma. Musi znać język angielski w stopniu umożliwiającym komunikację.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wolontariusze w sieci

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2011 22:00
Wirtualny wolontariat ułatwia pomaganie. Jak się włączyć w to działanie w sieci? I co możemy zrobić dla innych siedząc przed komputerem? Podpowiadamy.
rozwiń zwiń