Co czwarte ogłoszenie, w którym poszukiwani są pracownicy, dotyczy stanowiska związanego z informatyką. Od stycznia było ich już 21 tysięcy. Nic więc dziwnego, że Instytut Geofizyki PAN, wraz z Edukacją Pro Futuro, zdecydowały się na organizację spotkań dla nauczycieli, na których uczą, jak wykorzystywać nowe technologie w szkołachby szkolić właśnie takich specjalistów.
- Zależy nam by zwiększyć zainteresowanie uczniów podejmowaniem studiów na kierunkach matematycznych, przyrodniczych, technicznych. Tych, które mają kluczowe znaczenie dla gospodarki opartej na wiedzy - wyjaśnia Agata Goździk z instytutu Geofizyki PAN. - Dokonujemy tego, stosując kilka innowacyjnych sposobów. Bazujemy na bardzo nowoczesnej metodyce i dysponujemy platformą e-learnigową z bogatym materiałem edukacyjnym do wykorzystania przez nauczycieli - dodaje.
Dzisiejsze młode pokolenia nie wyobrażają sobie życia bez komputera, smartfonów, itp. Dlatego podjęto decyzję by te urządzenia stale wykorzystywać w procesie edukacji i od początku "zarażać" dzieci oraz młodzież pasją do przedmiotów ścisłych. - Fizyka, matematyka, chemia mogą zaskakiwać i przyciągać. To nie jest tylko siedzenie w książkach - mówi Leszek Lutowski z Edukacji Pro Futuro.
Posłuchaj materiału Kasi Tarnopolskiej i dowiedz się, jak można w dzieciach i młodzieży rozbudzić pasję do nauk ścisłych.
Ogromne zapotrzebowanie na specjalistów IT na rynku pracy potwierdza gość Romka Wójcika, dr hab. Adam Wierzbicki z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Dziś informatyka dotyka każdej dziedziny życia, w tym Czwórkowego studia. - "Informatyk" oznacza tak naprawdę kilka różnych zawodów, nie tylko "support" do PC-tów - wyjaśnia Wierzbicki. - Informatyka stosowana jest we wszystkich dziedzinach życia, technologii i przemysłu.
Czym jest informatyka społeczna, czy w szkole można nauczyć się bycia hakerem i kiedy informatyk przestaje się uczyć, dowiesz się słuchając audycji "Poranek".
(pj)