Młodzi twórcy muszą nauczyć się jak korzystać z dobrodziejstwa platform streamingowych. Dzięki platformom także wytwórnie muzyczne wiele uczą się o użytkownikach muzyki Katarzyna Czechowska
- Kijem Wisły nie zawrócimy. Internet wpisał się na stałe w nasz świat. Zmieniły się zwyczaje konsumowania muzyki. Wciąż mamy jeszcze dobrą sprzedaż na nośnikach fizycznych, ale internet wpłynął istotnie na zmianę chociażby modeli biznesowych - przekonywała Katarzyna Czechowska, Digital Marketing Menager w wytwórni muzycznej Kayax.
Kiedyś artysta skupiał się na tym, żeby przygotować materiał, który trafiał na nośnik fizyczny, dziś ten model się zmienił. Wydaje się single, które trafiają do serwisów internetowych Katarzyna Czechowska
- Moim zdaniem internet niczego nie zespół, a poprawił dostępność do muzyki - mówił Michał Wieczorek, dziennikarz muzyczny. - Pomógł muzyce uwolnić się od nośnika. Jedyne, czego teraz potrzebujemy do słuchania muzyki jest telefon z dostępem do internetu.
- Internet wypromował moją muzykę. Sprawił, że docieram do coraz większego grona odbiorców. Ta liczba jest nieporównywalna z ilością fanów, którzy mogli mnie poznać przychodząc na koncerty - dodawała artystka, Mery Spolsky.
W jaki sposób współcześnie zarabiają artyści? Co oprócz zasięgów daje im internet? Jak zmienił branżę muzyczną? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy ze studia Czwórki.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotowała: Dominika Klimek
Goście: Katarzyna Czechowska (Digital Marketing Menager w wytwórni muzycznej Kayax), Mery Spolsky (wokalistka, gitarzystka, producentka muzyczna), Michał Wieczorek (dziennikarz muzyczny)
Data emisji: 6.09.2018
Godzina emisji: 16.08
ac