"Odgłos" to doskonała propozycja dla tych, którzy podczas izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa, przeszli już wszystkie gry na konsolę czy komputer. "Odgłos" to propozycja przeglądarkowa - niezbędny jest tu dostęp do internetu i bardzo przydadzą się słuchawki, bo to gra oparta o muzykę, która została stworzona w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia.
Posłuchaj
03:54 czwórka pierwsze słyszę 16.06.2020 studio gra.mp3 O grze "Odgłos", opartej na dźwiękach Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia opowiada Sebastian Krzyszkowiak, programista ze studia Holy Pangolin (Pierwsze słyszę/Czwórka)
- "Odgłos" to właściwie interaktywna opowieść z pewnymi elementami gry - podkreśla Sebastian Krzyszkowiak, programista ze studia Holy Pangolin. - Została zrealizowana za pomocą techniki stop motion, animacji poklatkowej. Opowiada o sówce, która zgubiła przyjaciół i musi ich odnaleźć. Razem z innymi pluszowymi zwierzakami próbuje rozgryźć, co się stało. Przechodzi przez różne, niestworzone miejsca, zwiedza, usiłuje spotkać swoich przyjaciół ponownie - zdradza fabułę.
Każdy dźwięk, który usłyszymy w grze "Odgłos" pochodzi bezpośrednio z nagrań zrealizowanych w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia. Na samym początku opowieści proszeni jesteśmy o założenie słuchawek. - To zdecydowanie poprawia odbiór - wyjaśnia gość Czwórki. - Pozwala doświadczyć dźwięków Studia w pełnej okazałości, brzmią tak jak na oryginalnych taśmach - dodaje.
Ta gra to też informacja. Możemy prześledzić całą historię Studia, dowiedzieć się jak wpłynęło na historię muzyki elektronicznej w Polsce, Europie i na świecie.
We're proud to announce that the newest short game we've been working on the past year is now live. It's a wild ride...
Opublikowany przez Holy Pangolin Poniedziałek, 25 maja 2020
Gra powstała na zamówienie Instytutu Adama Mickiewicza, który ze środków programu Niepodległa promuje polską kulturę, a jednym z tematów było właśnie Studio Eksperymentalne Polskiego Radia
- Staraliśmy się zainspirować metodami, procesem twórczym, który zachodził właśnie w Studiu, był wykorzystywany przez artystów tam działających - zdradza Sebastian Krzyszkowiak. - Tak samo, jak ludzie Studia łączyli wiedzę fachową z pewnym eksperymentem, poszukiwaniem tego, co nowe medium pozwala osiągnąć, my też próbowaliśmy "pójść na żywioł" i inspirowaliśmy się takimi historiami, jak dzieło które powstało w Studiu - złożone wyłącznie z taśm, które zostały po innych artystach - dodaje.
Współtwórca gry przyznaje, że w procesie twórczym starali się wcielić w grę rzeczy, które stanęły na ich drodze, stworzyć pewnego rodzaju dokumentację tego, co się wydarzyło w ciągu roku.
Gra dostępna jest za darmo na stronie studia Holy Pangolin.
Instytut Adama Mickiewicza/Holy Pangolin Odlotowe odgłosy - o grze promującej SEPR
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Materiał: Mateusz Kulik
Data emisji: 16.06.2020
Godzina emisji: 8.16