Dżins kontra dres. Wygra legenda czy wygoda?
Naukowcy z Uniwersytetu w Bergen podjęli próbę zbadania i przeanalizowania wpływu szybkiej mody na ludzką mentalność i samopoczucie. Okazuje się, że o ile zakupy w luksusowych domach mody mogą zrujnować nasz portfel, o tyle sieciówki - psychikę. - Kupowanie ubrań wyjątkowo tanich może być nawet bardziej niebezpieczne. Jest to "przyjemność" ogólnodostępna i przynajmniej na początku nie wywołująca wyrzutów sumienia - tłumaczy psycholog Katarzyna Kucewicz. - A najbardziej narażone na nią są osoby wkraczające w dorosłość - dodaje.
Dlaczego zakupoholizm jest pochodną zbieractwa? Kto jest podatny na to uzależnienie? O tym w materiale Martyny Ogonek.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Data emisji: 19.11.2018
Godzina emisji: 7.26
kul/ac