Czytaj także
Rei Kawakubo - projektantka, która nie myśli o modzie
Stylistka Magda Potok, przyznaje, że wcale jej to nie dziwi. - Trzy lata temu kupowałam dżinsy z klientami średnio raz w tygodniu. Teraz - raz na pół roku - mówi.
Zdaniem ekspertów przyczyną spadku zainteresowania denimem jest wzrost popularności odzieży sportowej. - Zaczęło się od dresów kupowanych od polskich projektantów, teraz na topie są buty sportowe, które nosi się do wszystkiego. Klient jest wybredny i wygodny - jeśli jest przyzwolenie na noszenie luźnych fasonów i miękkich tkanin, to po co męczyć się w sztywnym dżinsie - wyjaśnia stylistka.
Nieco inne zdanie na ten temat ma Joanna Mroczkowska z "Harper's Bazaar", która twierdzi, że nadal jest popyt na dżinsy, ale niekoniecznie te od kultowych, wyspecjalizowanych marek.
"Mała czarna, naked albo z zasłony". Sukienki, które zmieniły popkulturę
Jaka jest zatem przyszłość dżinsu? O tym w materiale Martyny Ogonek.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Data emisji: 20.08.2018
Godzina emisji: 7.35
kul/pj