Media społecznościowe. Jak kręcić rolki?  

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2024 17:45
Jak nakręcić film telefonem? Jakich trików użyć, żeby przykuć uwagę widzów? Jak korzystać z trendów i jakiego sprzętu używać? To pytania, na które w Czwórce odpowiada Agata Koman-Więch, trenerka mobile video i marketingu.
Media społecznościowe - podpowiadamy, jak kręcić rolki, żeby były atrakcyjne.
Media społecznościowe - podpowiadamy, jak kręcić rolki, żeby były atrakcyjne.Foto: shutterstock/Rawpixel.com/
  • Agata Koman-Więch jest trenerką mobile video i marketingu.
  • W Czwórce podpowiada, jak kręcić filmiki, które wrzucamy do mediów społecznościowych.

Popularność rolek, które pojawiają się w sieci, jest bezsprzeczna, wiele osób zastanawia się, jak je kręcić, żeby przykuć uwagę internautów w mediach społecznościowych. W Czwórce wraz z Agatą Koman-Więch, trenerką mobile video i marketingu, podpowiadamy, jak robić to fachowo. 


Media społecznościowe - niezbędne, żeby zaistnieć

- W dzisiejszych czasach, jeżeli chcemy być rozpoznawalni, budować markę, pozyskiwać klientów za pomocą internetu, to musimy zaistnieć w sieci - tłumaczy gość Czwórki. - Jeżeli nie ma nas w internecie, to myślę, że ciężko mówić o jakimkolwiek istnieniu marki w ogóle na rynku.

Powinniśmy więc tworzyć content, nagrywać i systematycznie publikować treści. Wcześniej powinniśmy wiedzieć, co i jak chcemy przekazać. Przede wszystkim zaś potrzebujemy wiedzieć po co, bo przykuć uwagę w tysiącach materiałów nie jest tak prosto. Tym bardziej, że ten czas liczymy w sekundach.


Rolki - ile czasu na przykucie uwagi?

- W mediach społecznościowych dominują krótkie formy, bo też uwaga widza jest bardzo krótka. Nasze nagranie powinno trwać do 30 sekund - wyjaśnia Agatą Koman-Więch. - Z których 7 pierwszych jest najważniejsze, tyle też może trwać rolka.

W tym czasie, co prawda, nie jesteśmy w stanie w zasadzie nic wytłumaczyć, ale możemy złapać uwagę widza. Materiał możemy potraktować jako teaser i przekierować do dłuższego filmiku, przerzucać widza dalej - do płatnych materiałów, lajwów, webinarów czy szkoleń, gdzie temat rozwijamy.



Agata Koman-Więch przyznaje, że atrakcyjność otoczenia i to, jak je pokazujemy, też ma znaczenie, radzi także, jak uatrakcyjnić swoje wideo i jak podejść do kwestii montażu. 


Jaki sprzęt na początek?

W opinii gościa Czwórki początkowo nie musimy inwestować w specjalistyczny sprzęt, jednak pewne minimum zapewni nam przyzwoitą jakość naszych nagrań.

 


- Uważam, że jeżeli jesteśmy na początku, to dzisiejsze telefony kręcą w dobrej jakości. Radzą sobie zarówno w świetle dziennym, jak i sztucznym. Statywu też na początek nie trzeba, bo można telefon oprzeć o książkę. Jednak jego posiadanie ułatwia sprawę, więc to jest taka pierwsza rzecz, którą warto by było zakupić - radzi. - Kolejną rzeczą są mikrofony, dlatego że przy wideo bardzo ważną częścią jest fonia, czyli to jak nas słychać. I na samym końcu warto zainwestować w oświetlenie.


Posłuchaj
23:50 CZWORKA/Pierwsze słyszę - filmiki, rolki 08.05.2024.mp3 Agata Koman-Więch, trenerka mobile video i marketingu, o tym, jak kręcić rolki (Pierwsze słyszę/Czwórka)

 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Goście: Agata Koman-Więch (trenerka mobile video i marketingu)

Data emisji: 6.05.2024

Godzina emisji: 8.15

aw/wmkor

Czytaj także

Jakub Wątor: dziś mamy do czynienia z pierwszą epoką influencingu

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 14:14
Afery, dramy, imby - tym żyją influencerzy. Ich świat w swojej książce "Influenza. Mroczny świat influencerów" opisuje Jakub Wątor. Swoją opowieść rozpoczął od lat 2015-16, bo tak datowany jest początek influencingu w Polsce. 
rozwiń zwiń