Punkty, wirtualna waluta. Jak działają programy lojalnościowe w sieci?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2019 17:17
To sposób pozyskiwania klientów i budowania ich zaangażowania i lojalności do danej aplikacji, bądź marki. Jak tworzy się takie systemy i w jaki sposób z nich bezpiecznie korzystać?
Audio
  • Akcje lojalnościowe w aplikacjach i grach (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Zdjęcie ilusrtracyjne
Zdjęcie ilusrtracyjneFoto: Shutterstock.com / BlurryMe

Jeśli użytkownik dostaje za swoją aktywność wynagrodzenie, to to wynagrodzenie staje się jego motywacją do korzystania z usług danej firmy. A nie samo przywiązanie do marki. Artur Zawadzki

W aplikacjach i grach często występują promocje, w ramach których w zamian za pewną interakcję otrzymujemy dodatkowe profity, m.in. wirtualną walutę, bądź punkty. Takie działania nazywane są "ruchem motywowanym" lub "incentive traffic". - Jest wiele form takiego pozyskiwania użytkowników, dlatego należy z tego korzystać bardzo ostrożnie i świadomie - tłumaczył Artur Zawadzki ze Spicy Mobile. - To działa na podobnej zasadzie, jak punkty, przyznawane za zakupy w sklepach stacjonarnych - tłumaczył ekspert.  

Czy to skuteczne kampanie? Jak taki sposób pozyskiwania użytkowników sprawdza się w praktyce? Jak twórcy darmowych - teoretycznie - gier zarabiają na aktywności użytkowników? O tym w nagraniu rozmowy z materiału reporterskiego Ady Janiszewskiej.

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Data emisji: 3.01.2019

Godzina emisji: 6.35

kd/kul

Czytaj także

Społecznościówki a psyche. Które dołują najbardziej?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 12:30
Brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie do spraw Zdrowia Publicznego zajęło się związkami zdrowia psychicznego i platform społecznościowych. Który, według badaczy, serwis społecznościowy najgorzej wpływa na naszą psychikę?
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Forbes" ogłosił listę najlepiej zarabiających youtuberów

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2018 11:03
Pierwsze miejsce zajął 8-latek specjalizujący się w recenzjach zabawek. W krótkim czasie stał się influencerem o światowym zasięgu.
rozwiń zwiń