- Część z tej niewielkiej liczby aut elektrycznych to tzw. konwersja (choć nie ma tu precyzyjnych danych ilościowych), czyli samochody przerobione na elektryczne, a nie fabryczne wyprodukowane jako elektryczne - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. - Sprzedaż tego typu aut utrzymuje się na poziomie 0,1 proc., w Europie na 1,5 proc. - dodaje.
Norwegia, gdzie zmiana w kierunku elektromobilności jest największa od lat tworzy darmowe strefy parkowania aut elektrycznych w centrach miast, ma rozwiniętą infrastrukturę i dużo bogatsze społeczeństwo. - Norwedzy już wycofali się z zezwolenia jazdy autami elektrycznymi po buspasach, gdyż jest ich tak dużo, że zaczęły tworzyć się korki - mówi ekspert.
- Myślę, że musimy myśleć w perspektywie lat nastu. Mówimy o konieczności podjęcia pewnej decyzji politycznej, podjętej nie tylko przez Polskę, ale i inne kraje - podkreśla gość Kamila Jasieńskiego.
Elektromobilność to będzie kierunek w motoryzacji, który w ciągu najbliższych 20-40 lat będzie się rozwijał i będzie kiedyś docelowym Jakub Faryś
Jakie wyzwania stoją przed naszym krajem, jeśli mowa po potrzebę dostosowania infrastruktury pod kątem elektromobilności? Kiedy z fabrycznych taśm zjadą pierwsze samochody zaprojektowane i wyprodukowane jako elektryczne? Co jest dziś naszym największym problemem? O tym m.in. w rozmowie z "Pierwsze słyszę".
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Gość: Jakub Faryś (prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego)
Data emisji: 26.03.2018
Godzina emisji: 7.14
pj