- Ma to związek z rozwijającą się platformą Metaverse. Internauci starają się operować nowymi narzędziami, a jednym z nich jest AI, czyli awatary osób, które nie istnieją - tłumaczy znawczyni kultury koreańskiej Zuza Frymark. - Jeśli chodzi o internet i o nowe technologie, Koreańczycy od dawna są krok przed nami.
Lil Miquela. Starsza siostra Rozy
Kilka lat temu w sieci pojawiła się Miquela Sousa, znana jako Lil Miquela. Ta fikcyjna dziewiętnastolatka wykreowana została komputerowo w 2016 roku przez amerykański start-up z Los Angeles. Influencerka Rozy też jest wirtualną postacią, a jej awatar zaprojektowała firma Sidus Studio X, która specjalizuje się w tworzeniu reklam, animacji i postaci filmowych. Rozy jest dziełem technologii 3D i posiada 800 schematów mimiki oraz ruchów, które sprawiły, że trudno zorientować się, że nie jest realną postacią. - To niejedyny awatar w Korei, jest ich dużo więcej, ale samym Koreańczykom ta idea nie bardzo się podoba - mówi gość Czwórki. - Tamtejsi blogerzy uznają takie działanie za szkodliwe, bo awatary są zbyt idealne. A w Korei jest duży problem z perfekcją. Ludzie dążą do niej za wszelką cenę, a przecież wiadomo, że to nie jest możliwe.
Rozy nagrywa piosenki i śpiewa "ludzkim" głosem
Twórcy Rozy nie zrażają się jednak niepochlebnymi opiniami i planują dla niej kolejne wyzwania. Wkrótce influencerka AI ma zostać piosenkarką. - W internecie są już dostępne jej piosenki, ale ciekawe jest to, że głos Rozy nie jest komputerowym tworem, tylko należy do prawdziwej osoby - mówi Zuza Frymark. - Jej tożsamość pozostaje tajemnicą, a to, co robi, przypomina ghostwriting.
Sprawdź także:
Awatary są pod kontrolą - influencerzy już nie
W Korei virtual marketing to jedna z najprężniej rozwijających się dziś strategii sprzedaży. - Większość firm kosmetycznych ma ambasadorów, którzy promują ich produkty. Ale są to ludzie, czyli mają różne słabości. Czasami zrobią coś nie tak albo zachowają się w niewłaściwy sposób. Nad awatarem można mieć całkowitą kontrolę, więc to bezpieczna inwestycja, która gwarantuje zyski - podsumowuje gość Czwórki.
16:28 CZWÓRKA Tedy po trendy - awatar 03.-4.2022.mp3 O nowych trendach w koreańskiej popkulturze opowiada Zuza Frymark (Tędy po trendy/Czwórka)
***
Tytuł audycji: Tędy po trendy
Prowadzi: Aleksandra Jasińska
Gość: Zuza Frymark (znawczyni kultury koreańskiej)
Data emisji: 03.04.2022
Godzina emisji: 9.30
kul