"Spacją się skacze czy strzela?" Odwieczne pytania w gamingu
Jak przekonywał Adrian Smarzewski z BTC Studios, coraz trudniej jest dziś zaspokoić wymagania graczy. - Coraz trudniej jest też zrobić coś innowacyjnego, właściwie granicą są już możliwości urządzeń - przekonywał gość Czwórki. - Mamy mnóstwo rodzajów gier, odmian. Wciąż niezmiennie liczy się jakość, czyli na przykład brak istotnych błędów. Mniej ważna jest grafika - mówił ekspert.
17:12 2020_09_20-12-18-38_CZWÓRKA_Gaming.mp3 O trendach w gamingu i sposobie na sukces w tej branży opowiada Adrian Smarzewski (Strefa gamingu/Czwórka)
Skradanki - gatunek gier zapomnianych?
Dlatego, jak przyznał, gracze chętnie powracają do starszych produkcji, albo grają w nowe, ale ze starszą grafiką z nowymi rozwiązaniami technologicznymi. - Bardzo ważne jest, by studia obserwowały graczy i ich reakcje - mówił gość Czwórki. - Reagując na feedback od nich możemy budować społeczność, środowisko wokół marki danego dewelopera. To jednak długotrwały proces, nic nie dzieje się od razu.
Czytaj także:
Jak przekonywał, warto dostarczać rozrywkę edukacyjną. - Nagrody, bonusy, tańsze zakupy, gratisy, przywiązywanie klienta - to musi występować, to część biznesu. Ale warto dawać też pozytywne treści i bodźce, które kształtują właściwe postawy społeczne. To oczywiście jest niezwykle trudne, ale dbanie o klienta to tworzenie produkcji w przemyślany sposób. Chodzi m.in. o to, by aktualizacje były odpowiedzią na potrzeby graczy - wymieniał gość Czwórki. - Innowacja nie jest gwarantem sukcesu produkcji. Są oczywiście ciekawostki, jak VR, ale opierając się na solidnych, sprawdzonych metodach, można osiągnąć sukces. Cieszy więc, że trendy powoli zaczynają wyznaczać nasze rodzime produkcje, jak "Wiedźmin", czy oczekiwany "Cyberpunk 2077".
ZOBACZ WIĘCEJ Premiery, relacje, ciekawostki, wywiady - "Strefa gamingu"
- Trudno przewidzieć, jak bardzo zbliżone do rzeczywistości będą niebawem gry, bo wciąż trwa niesamowity rozwój, jeśli chodzi o technologię urządzeń graczy - mówił gość Czwórki. - Wydawało nam się swego czasu, że rzeczywistość wirtualna wyprze tradycyjne gry, a tymczasem wciąż miło się w nie gra.
W programie także tradycyjnie Mateusz Kulik przygotował wydawnicze kalendarium gracza. POSŁUCHAJ >>>
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Goście: Adrian Smarzewski (prezes BTC Studios, producenta i wydawcy gier mobilnych i konsolowych)
Data emisji: 20.09.2020
Godzina emisji: 12.18
kd