Okazuje się, że gry wydane przed laty wciąż mogą przyciągać i zdobywają coraz to nowych fanów. Łukasz "JeffreJ" Chmiel dokładnie sprawdził, jak rośnie liczba fanów gier wydanych 2016 czy nawet w 2004 roku.
- Takim przykładem jest "Pokemon Go", w 2016 roku gra miała pół miliarda pobrań, by w 2019 cieszyć się miliardem pobrań - mówi prowadzący audycję. - Rynek gier mobilnych bagatelizowałem przez pewien czas. Uważałem, że to gry na krótkie sesje, posiedzenia. Ale tu doszło do pewnego fenomenu. Gra "Pokemon Go" sprawiła niesamowity szał. To też pierwsza gra, która zaczęła wykorzystywać GPS, zmuszała do wychodzenia z domu - dodaje.
Wśród wciągających gier mobilnych JeffreJ wymienia też niezwykle uzależniającą "Candy Crush Saga".
Nie tylko gry mobilne były tematem tej audycji. W zestawianiu nie zabrało też gier Battle Royal, a wśród nich "Fortnita" czyli dominatora gatunku; gier MOBA jak "League of Legends" czy "Dota", a także gier MMO. Zapraszamy do wysłuchania załączonego dźwięku z audycji.
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzący: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Data emisji: 28.07.2019
Godzina emisji: 12.08
pj/ac