Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Ula Kaczyńska 13.06.2021

Gry jak "zakazany owoc". Kto chce po niego sięgnąć?

Z początku proste narzędzie rozrywki na przestrzeni lat zyskało status podobny do książek czy filmów. Gry komputerowe to najprężniej rozwijająca się gałąź branży rozrywkowej. I choć każdy w ofercie znajdzie coś dla siebie, niektórych wciąż kusi to, co zakazane. 

Posłuchaj
55:35 2021_06_13 12_04_16_PR4_Strefa_Gamingu.mp3 Najbardziej kontrowersyjne tytułu w historii gier wideo (Strefa gamingu/Czwórka)

Zobacz także
praca pomoc para komputer 1200.jpg
Sklonowane drzewa i stół jako klapa w podłodze - tajemnice twórców gier

W 1992 roku na rynku pojwił się "Mortal Kombat" - gra, która podbiła serca słuchaczy w salonach na całym świecie wzbudziła także ogromne kontrowersje z powodu scen walki. Wielu ekspertów twierdzi, że sukces tego tytułu to właśnie kwestia niespotykanej jak dotąd przemocy. - Wówczas branża gier wideo po raz pierwszy stwierdziła, że grom potrzebne są kategorie wiekowe i że to nie jest rozrywka tylko dla dzieci - mówią goście Czwórki - W ten sposób gry wyszłu z getta zabawek i zaczęły być traktowane jako filmy. 

Posłuchaj także:

Piotr Gnyp, Tomasz Mazur, Przemysław Bieniek wraz z gospodarzem audycji tłumaczą, dlaczego gracze chętnie sięgają po kontrowersyjne produkcje, które są skierowane do dojrzałych odbiorców i skąd wśród młodych graczy takie zainteresowanie "Mafią" i "Grand Theft Auto".

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Gość: Piotr Gnyp (Movie Games), Tomasz Mazur (Forestlight Games), Przemysław Bieniek (Baked Games)

Data emisji: 13.06.2021

Godzina emisji: 12.05

kul