Nauka

Polacy nie lubią reklam w internecie. Blokujemy je na potęgę

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2017 15:38
Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy w internecie - wynika z najnowszego raportu spółki OnAudience.com prezentującego dane z ponad 60 rynków świata.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pinone Pantone/shutterstock.com/cc

Według raportu w polskim internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam, co daje 8 proc. wzrost rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 proc. blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 proc.

Na dalszych miejscach uplasowały się Niemcy (41 proc.) i Dania (40 proc.). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 proc. reklam.

Czytaj więcej:
nauka 1200 free
NAUKA w portalu PolskieRadio.pl

Zupełnie odwrotnie sytuacja wygląda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymują jedynie 5 proc. wyświetleń. To najniższy wynik w całym zestawieniu. Kolejna w dolnej części listy jest Wenezuela (10 proc.).

Największy wzrost liczby zablokowanych odsłon dotyczy rynku brazylijskiego, gdzie co prawda jedynie 12 proc. reklam jest blokowanych, jednak w stosunku do zeszłorocznego badania nastąpił wzrost aż o 232 proc.

Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie, wraz z popularyzacją oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam, rosną globalne straty wydawców. W 2017 roku wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 mld dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 mld dolarów.

Dla porównania, w 2016 roku globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 mld dolarów, a wartość rynku wyliczono na 84 mld dolarów.

W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 mln dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 mln dolarów.

Tegoroczny raport OnAudience.com przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że aż 32 proc. wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami.

Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34 proc. przez osoby posiadające takie wtyczki, a 38 proc. finalizujących transakcje nie widzi reklam.

kk

Zobacz więcej na temat: NAUKA internet reklama
Czytaj także

Youtuberzy z misją. Czego uczą młodych ludzi?

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2017 19:40
Dwa ministerstwa, finansów i cyfryzacji, zaprosiły do współpracy youtuberów, aby przekazywali młodzieży ze szkół podstawowych i gimnazjów wiedzę o kodowaniu, finansach i tworzeniu gier. - Czekaliśmy na okazję, aż ta druga strona nam zaufa i przekona się, że to, co robimy jest fajne i ma wpływ na ludzi - mówił w Czwórce Michał Kołodziej z LifeTube.
rozwiń zwiń