Pierwsze miejsce zajęła Karolina i Filip Mleczek, autorzy bloga "Pora na Wycieczkę" i kanału o tej samej nazwie w serwisie YouTube. Na konkurs przygotowali między innymi film poświęcony mniej znanym atrakcjom turystycznym Małopolski.
Filip Mleczek mówił, że nagrywanie wideoblogów to ich hobby, które rozwijają od ponad trzech lat. - Na co dzień zajmuję się reklamą w mediach społecznościowych. Po prostu pewnego razu będąc na wakacjach nad polskim morzem założyliśmy sobie TikToka kompletnie dla zabawy. To nie było nic zaplanowanego z góry, tak samo prowadzenie naszego profilu, który zaczął się szybko rozwijać. Podróżujemy po Polsce i pokazujemy piękne miejsca, szczególnie właśnie w Małopolsce gdzie mieszkamy i żyjemy - mówił laureat.
Jacek Janowski, wicedyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki w Polskiej Organizacji Turystycznej, powiedział, że celem mistrzostw jest promowanie Polski w niekonwencjonalny sposób. - Zapraszamy do nieoczywistych miejsc, inspirujemy do podróży po Polsce na weekendy i dłuższe wyjazdy, bądź wakacje. Robią to znakomici influencerzy, blogerzy, vlogerzy, którzy tworzą materiały, filmy, zdjęcia i świetne blogi. W ten sposób chcieliśmy inspirować polskich turystów - mówił Jacek Janowski z Polskiej Organizacji Turystycznej.
Materiały przygotowane przez uczestników mistrzostw oceniło jury Polskiej Organizacji Turystycznej złożone z ekspertów. Część końcowej oceny zależała również od wyniki głosowania internautów i zasięgów wygenerowanych w mediach społecznościowych. Zwycięzcy otrzymali 15 tysięcy złotych, za drugie miejsce przyznano 8 tysięcy złotych, a za trzecie 5 tysięcy złotych.
Wszystkie filmy i materiały konkursowe są dostępne na kanałach twórców oraz stronie: mistrzostwablogerow.polska.travel.
IAR/dad