W ramach inicjatywy siedem rezydencji królewskich od 4 do 17 stycznia organizuje wirtualne wycieczki, warsztaty i konkursy dla dzieci i młodzieży. W projekt włączyły się Zamek Królewski w Warszawie, Wawel, Łazienki Królewskie, Wieliczka oraz zamki w Malborku, Sandomierzu i Lublinie. Wicepremier Piotr Gliński inaugurując projekt podkreślił, że jest on skierowany do wszystkich polskich dzieci w kraju i za granicą.
Codziennie do 17 stycznia na stronach internetowych i kanałach mediów społecznościowych: Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, będą publikowane propozycje dla dzieci i młodzieży w różnym wieku.
Zastępca dyrektora Zamku Królewskiego w Warszawie Elżbieta Ofat poinformowała, że opublikowanych zostanie 28 filmów edukacyjnych oraz 7 spotkań z youtuberami. Jak dodała, filmy będą publikowane w 4 cyklach - "Muzeum oczami dziecka", "Muzyczne spacery po Rezydencjach", "Królewskie bajki" oraz "Zamkowe trendy".
Dyrektor Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie Zbigniew Wawer powiedział, że dzieci poznają Teatr Królewski zza kulis. Zapowiedział, że podczas ferii będzie można wziąć udział w cyklu warsztatów teatralnych, zobaczyć od zaplecza, jak wygląda praca Polskiej Opery Królewskiej, przyjrzeć się temu, w jaki sposób aktorzy, artyści przygotowują się do występów, a także zobaczyć, jak wygląda praca perukarza i garderobianej.
Ideą projektu jest zachęcenie uczniów do spędzania czasu wolnego w otoczeniu kultury poprzez internetowe łącza. W akcji udział wezmą znani youtuberzy i influencerzy. Nie zabraknie także popularnych postaci znanych z ekranów telewizyjnych, które poprowadzą wirtualne spotkania dla dzieci z przestrzeni muzealnych.
Patronem medialnym Ferii po królewsku online jest Polskie Radio.
IAR/ep