Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Agnieszka Szałowska 05.11.2014

Konsument w sporze z dostawcą. Radzimy jak uniknąć dodatkowych opłat

Najważniejszy jest moment podpisania umowy. - Sprawdzajmy, do czego się zobowiązujemy i do czego zobowiązuje się dostawca gazu, ciepła czy energii - radzi prawnik.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zakwestionować zapisy umów, które zawierają rażące dysproporcje; np. w sytuacji, gdy operator może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, a dla klienta okres wypowiedzenia jest bardzo długiUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zakwestionować zapisy umów, które zawierają rażące dysproporcje; np. w sytuacji, gdy operator może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, a dla klienta okres wypowiedzenia jest bardzo długiEast News/Glow Images

Nieznajomość zapisów umowy może nas nas wpędzić w kłopoty. Dobra wiadomość jest taka, że jako konsumenci, osoby fizyczne podlegamy szczególnej ochronie w sytuacji zawierania umów ze spółkami dostarczającymi media. Z każdą wątpliwością czy kłopotem zwrócić się możemy do miejskiego czy powiatowego rzecznika konsumentów. Gość radiowej Jedynki poleca także korzystanie z "Rejestru klauzul niedozwolonych" dostępnego na stronie UOKiK. - Jakiekolwiek zmiany, podwyżki czy dodatkowe opłaty muszą być uzasadnione, mieć odzwierciedlenie w kosztach realnych, a my powinniśmy być o nich poinformowani - podkreśla mec. Bartosz Bator.

Co zrobić, jeśli nie jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych usług? Czy dostawca może odciąć wodę z tytułu niezapłaconego rachunku? Posłuchaj!

Pytania o tematyce prawnej kierować można na adres prawo@polskieradio.pl. W każdą środę w audycji "Cztery Pory Roku" mec. Bartosz Bator wyjaśnia wątpliwości słuchaczy i pełni dyżur telefoniczny.

Prowadziła: Karolina Rożej
Gość: Bartosz Bator
Tytuł audycji: Cztery Pory Roku
Data emisji: 05.11.2014
Godzina emisji: 11.20
(asz/ag)