Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Paulina Jakubowska 06.12.2018

Londyn bez reklam śmieciowego jedzenia - dla zdrowia dzieci

Sadiq Khan, burmistrz Londynu wprowadza zakaz reklamowania kebabów, hamburgerów i słodyczy we wszystkich środkach komunikacji miejskiej. To jeden z kroków w walce z otyłością najmłodszych. 
Posłuchaj
  • Londyn bez reklam śmieciowego jedzenia - materiał Martyny Ogonek (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Czytaj także

Zakaz reklamy produktów o wysokiej zawartości soli, tłuszczów i cukrów ma wejść w życie w lutym 2019 roku. Znany angielski mistrz kuchni Jamie Oliver już wyraził swoje poparcie dla tej inicjatywy. Zakaz to reakcja na ostatnie statystyki, z których wynika, że stolica Wielkiej Brytanii boryka się z największym odsetkiem otyłych dzieci w całej Europie. 40 procent dzieci z grupy 10-11 lat ma tam nadwagę. - Ten procent, jest bardzo wysoki - komentuje Maria Jakubowska, ekspert z zakresu żywienia Fundacji Banku Ochrony Środowiska. - Problem jest naglący, bo z otyłych dzieci bardzo często wyrastają otyli dorośli - dodaje. 

Specjalistka podkreśla, że to w dzieciństwie kształtują się nasze nawyki żywieniowe. Reklamy mają wpływ na wybory dzieci. Przykłady zastosowania tego zakazu w innych miastach świata, pokazują, że może to przynieść skutek. Co jeszcze wpływa na nawyki żywieniowe dzieci - w materiale Martyny Ogonek - komentuje Joanna Neuhoff-Murawska, dietetyk z Centrum Zdrowia Dziecka. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Materiał: Martyna Ogonek

Data emisji: 6.12.2018

Godzina emisji: 8.16

pj/ac