Czwórka
Paulina Jakubowska
06.12.2018
Londyn bez reklam śmieciowego jedzenia - dla zdrowia dzieci
Sadiq Khan, burmistrz Londynu wprowadza zakaz reklamowania kebabów, hamburgerów i słodyczy we wszystkich środkach komunikacji miejskiej. To jeden z kroków w walce z otyłością najmłodszych.
Posłuchaj
-
Londyn bez reklam śmieciowego jedzenia - materiał Martyny Ogonek (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Czytaj także
Zakaz reklamy produktów o wysokiej zawartości soli, tłuszczów i cukrów ma wejść w życie w lutym 2019 roku. Znany angielski mistrz kuchni Jamie Oliver już wyraził swoje poparcie dla tej inicjatywy. Zakaz to reakcja na ostatnie statystyki, z których wynika, że stolica Wielkiej Brytanii boryka się z największym odsetkiem otyłych dzieci w całej Europie. 40 procent dzieci z grupy 10-11 lat ma tam nadwagę. - Ten procent, jest bardzo wysoki - komentuje Maria Jakubowska, ekspert z zakresu żywienia Fundacji Banku Ochrony Środowiska. - Problem jest naglący, bo z otyłych dzieci bardzo często wyrastają otyli dorośli - dodaje.
Specjalistka podkreśla, że to w dzieciństwie kształtują się nasze nawyki żywieniowe. Reklamy mają wpływ na wybory dzieci. Przykłady zastosowania tego zakazu w innych miastach świata, pokazują, że może to przynieść skutek. Co jeszcze wpływa na nawyki żywieniowe dzieci - w materiale Martyny Ogonek - komentuje Joanna Neuhoff-Murawska, dietetyk z Centrum Zdrowia Dziecka.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Materiał: Martyna Ogonek
Data emisji: 6.12.2018
Godzina emisji: 8.16
pj/ac