Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 17.11.2017

Kongres 590. Nasze rachunki za energię elektryczną wzrosną?

Trwa Kongres 590 w Jasionce, koło Rzeszowa. Wśród głównych jego tematów jest energetyka. O tym, jakie wyzwania czekają branżę i co z tego będziemy mieli my – odbiorcy energii, mówił w rozmowie z Naczelną Redakcją Gospodarczą Polskiego Radia Filip Grzegorczyk, prezes spółki Tauron.

Przed branżą energetyczną stoją duże wyzwania, wystarczy wymienić odnawialne źródła energii czy elektromobilność. I spółka Tauron na te wyzwania i nowe trendy się przygotowuje, podkreślał jej prezes Filip Grzegorczyk.

- Jesteśmy udziałowcem spółki ElectroMobility Poland i tutaj bardzo mocno współpracujemy. Jeżeli zaś chodzi o wyzwania regulacyjne, bardziej globalne, europejskie, jak pakiet zimowy, to oczywiście jest to wyzwanie, nie tylko dla nas, ale i dla całego sektora. Cały czas przygotowujemy się do tych zmian, które mają nastąpić – mówił ekspert.

Co planowane zmiany oznaczają dla konsumentów?

Jak dodał, niestety my, odbiorcy energii elektrycznej ze zmian, które planuje wprowadzić Unia Europejska, nie będziemy prawdopodobnie zadowoleni.

- Będą one po prostu oznaczać wzrost cen energii. Położenie nacisku na odnawialne źródła energii będzie zawsze skutkowało wzrostem rachunków – zaznaczył rozmówca Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia.

Z kolei, jak dodał Filip Grzegorczyk, ambicją jego spółki jest z kolei stałe dostosowywanie oferty do potrzeb klientów.

- Dzisiaj klient chce stałych dostaw energii, za rozsądną cenę, ale chce też pewnej nowoczesności. To prędzej czy później skończy się dużym poziomem innowacji, co oczywiście nie znaczy, że każdy będzie w swoim domu głównym energetykiem – zastrzegł prezes Tauronu.

Rozwój energetyki odnawialnej

Mimo rozwoju energetyki odnawialnej, nikt nie przewiduje wyeliminowania energetyki konwencjonalnej, systemowej, zastrzegł Filip Grzegorczyk.

- Trzeba liczyć się z tym, że konsument będzie producentem energii, że będzie walczyć o obniżenie zużycia energii, natomiast my te trendy dostrzegamy. Dlatego w naszej strategii wpisaliśmy generowanie 25 proc. przychodów z tzw. nowych biznesów – podkreślał ekspert.

Patronem medialnym Kongresu 590 jest Polskie Radio.

Błażej Prośniewski, awi