Hollywood śpiewa

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2014 19:00
Początki filmowych musicali i życie ich gwiazd będą tematem sobotniej audycji z cyklu "Ten cały musical". W programie do wygrania książki, gadżety oraz zaproszenia na spektakle.
Marilyn Monroe w słynnej scenie z musicalu Mężczyźni wolą blondynki
Marilyn Monroe w słynnej scenie z musicalu "Mężczyźni wolą blondynki"Foto: Wikipedia/domena publiczna

W 1927 roku film przerwał milczenie i wkroczył w epokę dźwiękową. Co ciekawe, Al Johnson, pierwszy aktor, którego widzowie nie tylko zobaczyli na ekranie, ale i usłyszeli, otworzył usta nie po to, żeby przemówić, ale żeby zaśpiewać. Musical filmowy jest więc rówieśnikiem filmu dźwiękowego i w swojej bogatej historii wydał wiele muzyczno-celuloidowych błyskotek i perełek. O gwiazdach, które śpiewają z ekranu nie swoim głosem; o Kołysance Broadwayu, śpiewanej przez latającą głowę; o trans galaktycznych transwestytach oraz o tym, dlaczego mężczyźni wolą blondynki - w kolejnej audycji z cyklu "Ten cały musical” opowiedzą Jacek Mikołajczyk i Marcin Zawada.
Gościem specjalnym będzie Michał Oleszczyk, dyrektor Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.
W programie do wygrania książki, gadżety oraz zaproszenia na spektakle.

Zapraszamy do słuchania.

1 marca (sobota), godz. 22.00-23.00

bch

Zobacz więcej na temat: Marilyn Monroe MUZYKA
Czytaj także

Claudio Abbado. Dyrygent, który przyniósł do Berlina południowe piękno

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2014 15:00
- On nie przedstawiał orkiestrze gotowej, zamkniętej koncepcji, lecz czekał, co zespół da z siebie, bazował na muzykalności poszczególnych jednostek. A i tak osiągał pożądany efekt. To cecha wielkich dyrygentów - wspominał Claudia Abbado koncertmistrz Berlińskich Filharmoników Daniel Stabrawa.
rozwiń zwiń
Czytaj także

W Michigan znalazł preludia Couperina, a w Krakowie - "Damę z łasiczką"...

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2014 14:00
Trudno w to uwierzyć, ale pierwszy koncert Alana Curtisa w Polsce odbył się dopiero na ostatniej edycji Festiwalu Actus Humanus. Teraz wybitny klawesynista i dyrygent powrócił do Krakowa, by w cyklu Opera Rara przedstawić "Admeto". O szczególnym znaczeniu dzieła Händla w swojej karierze opowiedział Magdalenie Łoś i Klaudii Baranowskiej.
rozwiń zwiń