"Białe wino nie krzyczy do nas tak głośno"

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2016 12:00
- Jego urok nie jest tak oczywisty jak wina czerwonego - mówił Paweł Gąsiorek, autor książki "Dobre klimaty" poświęconej winu i jego związkom z codziennością.
Audio
  • Rozmowa z Pawłem Gąsiorkiem, znawcą win (Droga przez mąkę/Dwójka)
Jak twierdzi nasz gość, kultura picia wina jest w Polsce wciąż w powijakach
Jak twierdzi nasz gość, kultura picia wina jest w Polsce wciąż w powijakachFoto: pixabay (domena publiczna)

- Wina czerwone mają intensywną barwę i bogatą strukturę, zawierają taniny. Natomiast wina białe są bardziej powabne i delikatne. Do ich uroku trzeba dojrzeć - wyjaśniał nasz gość.

"Dobre klimaty" to zbiór jego felietonów publikowanych w latach 2010-2015 na łamach magazynu "Czas Wina". Autor wpisuje szlachetny trunek w bardzo różne konteksty - od kultury, przez ekonomię, sport, historię, kulinaria, podróże.

W Dwójce wyjaśnił między innymi, dlaczego historia wina związana jest głównie z - niemodnymi dziś - winami słodkimi.

***

Tytuł audycji: Droga przez mąkę

Prowadzi: Łukasz Modelski

Gość: Paweł Gąsiorek (znawca win)

Data emisji: 23.04.2016

Godzina emisji: 12.00

mm/mc

Czytaj także

Abrakadabra i głupie pytania? Oto sekrety pasztetników

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2016 10:00
- To nie jest jak w aptece: złożysz coś, dokona się fuzja, kamień filozoficzny i nagle masz pasztet nad pasztetami - podkreślał Eugeniusz Mientkiewicz, kucharz i krytyk kulinarny, opowiadając o przepisach na tę popularną świąteczną potrawę.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Cmentarz w Pradze" Umberta Eco - erupcja kulinarna i spiskowe teorie

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2016 12:00
– Jedzenie w niesłychanej obfitości i wyrafinowane jest tym elementem, który ma uczłowieczyć postać głównego bohatera, skądinąd odrażającą – opowiadała o powieści Umberta Eco "Cmentarz w Pradze" Wanda Klenczon.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Konsumpcja w teatrze: barek jako członek obsady

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2016 14:00
- Alkohol bardzo często jest motorem napędzającym akcję, a barek w dramacie mieszczańskim wyznacza status społeczny bohaterów - opowiadał krytyk teatralny Jacek Wakar.
rozwiń zwiń