Najważniejsze być widocznym, czyli współczesny narcyzm
W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o internetowym kreowaniu wizerunku. Cel: zaprezentować się, spodobać, zdobyć fanów. Spreparowany wizerunek można przecież całkiem drogo sprzedać.
- Firmy chcą płacić tym, którzy są popularni w sieci i mają wielu obserwujących. Po to, aby zacząć zarabiać, trzeba więc najpierw zdobyć zainteresowanie. Można to robić mozolnie, krok po kroku zwiększając popularność lub wyskoczyć z czymś, co gwałtownie przykuje uwagę internautów i zacznie krążyć po sieci. Wówczas internetowy profil zdobywa skokowo ogromną popularność - zauważył medioznawca Paweł Wieczorek.
Na tym właśnie polega autobranding. - Znamienne jest, że mówimy o profilu, a nie o człowieku. Jedną z najbardziej popularnych na świecie postaci jest stworzona komputerowo kobieta, mająca nie rzeczywistą, a tylko cyfrową wersję - dodał gość audycji.
Jak wykorzystać możliwości czające się w internecie, by zbudować popularny wizerunek i wzmocnić siłę jego rażenia? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą
Prowadzi: Michał Szułdrzyński
Goście: dr Kamila Tuszyńska oraz medioznawca Paweł Wieczorek
Data emisji: 15.11.2018
Godzina emisji: 17.30
mko/jp