Andrzej Chyra: trudno jest ujarzmić "Carmen"

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2018 13:00
- Ciężko jest się zbliżyć do Carmen z gołymi rękami, bo to postać opancerzona przez swoją mityczność. Jest zakodowana w rzeczywistości od koloru spódnicy, włosów, przez zakłady fryzjerskie i batoniki jej imienia - o swojej inscenizacji opery Bizeta opowiadał w Dwójce reżyser Andrzej Chyra.
Audio
  • Andrzej Chyra: trudno jest ujarzmić "Carmen" (Spotkania po zmroku/Dwójka)
plakat do spektaklu Carmen w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
plakat do spektaklu "Carmen" w Teatrze Wielkim Operze NarodowejFoto: materiały prasowe TWON

aniol_1200.jpg
Przed premierą "Ognistego Anioła"

W audycji "Spotkania po zmroku" wysłuchaliśmy reportażu z przygotowań do premiery (7.06) "Carmen" w warszawskim Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Z operą tą zmierzył się ceniony aktor Andrzej Chyra. - Może nie mam wykształcenia muzycznego, ale rozumiem podstawy teorii muzyki, grałem przez pewien czas na skrzypcach, do tego mam za sobą lata słuchania najróżniejszej muzyki, więc ten spektakl to nie jest rzecz, która by mnie przerażała - mówił.

Andrzej Chyra wyjawił, co było dla niego największym wyzwaniem podczas pracy nad "Carmen", zwrócił też uwagę na postać dziecka, które pojawia się w jego spektaklu.

***

Tytuł audycji: Spotkania po zmroku (cykl "Przed premierą")

Przygotowała: Monika Zając

Data emisji: 5.06.2018

Godzina emisji: 21.30

bch/jp

Czytaj także

Słowiańska boginka w operze Żeleńskiego

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2016 15:41
W "Spotkaniach po zmroku" opowiadaliśmy o premierowym spektaklu "Goplana" w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Umarłe miasto". Sen i jawa w Teatrze Wielkim

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2017 19:00
W audycji rozmawialiśmy o spektaklu  wyreżyserowanym przez Mariusza Trelińskiego. Premiera 10 czerwca w Warszawie w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nowe życie opery Różyckiego "Eros i Psyche"

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2017 13:00
W cyklu "Przed premierą" przedstawiliśmy reportaż z prób do nieco zapomnianego już dzieła Ludomira Różyckiego w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
rozwiń zwiń