Warszawska Jesień w radiowej Dwójce
Barbara Okoń-Makowska wspominała w Dwójce, że jej pierwszy kontakt z muzyką współczesną wywołał odruchowy bunt. - Jako uczennica podstawówki dostałam za zadanie nauczenia się "Czteroplacówki" Lutosławskiego, ale tak mi się ten utwór nie podobał, że odmówiłam jego wykonania. Musiałam dojrzeć.
Zachwyt muzyką elektroniczną przyszedł po koncercie Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia (SEPR), w którym przyszła realizatorka dźwięku wzięła udział pod koniec lat 60. - Wyszłam z niego z głębokim przekonaniem, że to jest to, co chcę robić.
W audycji Barbara Okoń-Makowska wspominała stosunki panujące w SEPR, w którym pracowała m.in. razem z Bohdanem Mazurkiem, Bogusławem Schaefferem czy Eugeniuszem Rudnikiem. Mówiła o pracochłonnych technikach twórczych ("realizacja krótkiego utworu zajmowała ok 100-150 godzin"), ale też atmosferze słynnych nocnych koncertów na Warszawskiej Jesieni prowadzonych przez Józefa Patkowskiego.
Barbara Okoń-Makowska - która pracowała w SEPR od 1976 r. do końca jego działalności, czyli do 2004 r. - związana jest również z festiwalem "Warszawska Jesień", gdzie zajmuje się projekcją dźwięku.
***
Tytuł audycji: Bita godzina
Prowadzi: Ewa Szczecińska
Goście: Barbara Okoń-Makowska (reżyserka dźwięku)
Data emisji: 15.09.2017
Godzina emisji: 23.00
bch/jsz