Piotr Kędziorek o nowej ramówce Dwójki: kolory i różnorodność

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2024 10:35
W Programi 2 Polskiego Radia - zmiany. Ruszyła jesienna ramówka. - Bardzo długo się do niej przygotowywaliśmy. Nowości na naszej antenie pojawiło się i pojawiać będzie bardzo dużo. Nie zabraknie autorów doskonale znanych naszych Słuchaczom, oraz zupełnie nowych - powiedział w "Poranku Dwójki" dyrektor redaktor naczelny Dwójki, Piotr Kędziorek. 

- Chcieliśmy, żeby ta ramówka z jednej strony wychodziła naprzeciw naszym słuchaczom. Z drugiej chcemy, by pokazywała to, co się dzieje wokół nas. Świat się ciągle zmienia, pojawiają się nowe zjawiska w kulturze. Warto się o nich dowiadywać i dyskutować. Temu właśnie będzie służyć antena Dwójki. Nie będziemy przy tym zaniedbywać przyzwyczajeń naszych słuchaczy, ale pokazywać, co nowego się dzieje - mówił Piotr Kędziorek, dyrektor redaktor naczelny Programu 2 Polskiego Radia.  

Posłuchaj
14:26 _PR2 (mp3) 2024_09_16-08-32-56.mp3 Piotr Kędziorek o nowej ramówce Dwójki: kolory i różnorodność (Poranek Dwójki)

 

Więcej autorskich audycji publicystycznych, muzycznych i literackich...

- Wszyscy nosiliśmy w sobie pomysły na przeróżne audycje, a teraz jest okazja, by wprowadzić je w życie. Sprawdzić i spróbować zrealizować nasze radiowe marzenia - zaznaczył dyrektor Piotr Kędziorek. 

Dwójka w nowej odsłonie zaproponuje więcej autorskich audycji publicystycznych, muzycznych i literackich. Na antenie Programu 2 Polskiego Radia nie zbraknie także transmisji koncertów Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie, "Poranków" Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz kameralistyki w ramach cyklu "Z klasyką przez Polskę".

Czytaj także: 


Nowości i sporo słowa

- Pojawią się nowe pory pewnych audycji lub nowe dni emisji. Będzie też sporo nowych tytułów - podkreślił gość Poranka Dwójki. - Audycji autorskich będzie bardzo dużo. Wydaje się, że będziemy trochę więcej mówić. Jeśli ktoś wybiera radio, to między innymi po to, by spotkać się z nimi, dziennikarzami i posłuchać czegoś ciekawego lub wejść w dialog - zaznaczył. 


Wśród nowości znalazły się m.in.:

Trzy kwadranse z tematami, którymi żyje świat kultury (pn. - czw., godz. 13.05). Teatr, taniec, film, architektura, sprawy międzynarodowe i historia - w nowym paśmie będziemy prezentować autorskie audycje dziennikarzy Dwójki i zaproszonych ekspertów.

W czwartkowe wieczory (godz. 23.00 - 1.00) "Piąta struna", czyli dwie godziny, w czasie których Piotr Matwiejczuk penetrować będzie bliższe i dalsze zakątki muzycznego wszechświata.

"Słowa i dźwięki" (pt., godz. 13.10) - nowa audycja, w której we współpracy ze Studiem Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia słowami i dźwiękami będziemy opowiadać ponadczasowe ludzkie historie. Najbardziej aktualne opowieści będą zgłębiać z mikrofonami autorzy związani z Polskim Radiem i rozgłośniami regionalnymi w audycjach premierowych.

"A jak Archiwum" (pt., godz. 14.00) - Kilometry taśm zgromadzonych w Archiwum Polskiego Radia to skarb, którym dzielimy się na antenie Dwójki w każdy piątek. Ogrom radiowej fonoteki na pierwszy rzut oka (i ucha!) potrafi przytłoczyć, jednak dziennikarze Dwójki zapraszają do wspólnego odkrywania jej zasobów w sposób zorganizowany, a kierunek spaceru po archiwum wyznacza porządek alfabetyczny.

"Duety w Dwójce" (sob., godz. 10.00) - A gdyby tak przenieść mikrofon ze studia na radiowy korytarz? O czym rozmawiają redaktorzy muzyczni? Przekonajmy się. Zapraszamy na sobotnie spotkania dwóch/dwojga dziennikarzy Dwójki, którzy rozmawiają o tym, na czym znają się najlepiej, czyli o muzyce. W centrum uwagi problemy muzycznego środowiska, aktualne wydarzenia oraz prawa rządzące rynkiem muzycznym w Polsce i poza jej granicami.

"88 klawiszy" (sob., godz. 18.00) - audycja Andrzeja Sułka. 88 klawiszy - tyle ich ma współczesny fortepian. Po kilku sezonach spotykania się przy klawiaturze fortepianu historycznego w jego najrozmaitszych wcieleniach, odmianach i brzmieniowych odsłonach pora do wykonawczej panoramy dołączyć postacie tych pianistów, którzy z dawnym instrumentem nie chcieli albo nie mogli mieć do czynienia.

"Beethoven 2027" (ndz., godz. 12.00) - audycja Marcina Majchrowskiego będąca przeglądem całej twórczości kompozytora, uwzględniającym wszystko, co wyszło spod jego pióra. 


***

Tytuł audycji: Poranek Dwójki

Prowadził:  Jakub Jamrozek

Gość: Piotr Kędziorek (dyrektor redaktor naczelny Programu 2 Polskiego Radia)

Data emisji: 16.09.2024

Godz. emisji: 8.30

zch/wmkor

Czytaj także

49. Festiwal Filmowy w Gdyni. "To tydzień prawdziwego święta polskiego filmu"

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 12:37
Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni to święto polskiego kina. W tym roku wydarzenie odbędzie się po raz 49. Poza produkcjami walczącymi o główne nagrody nie zabraknie także imprez towarzyszących m.in. skierowanych do młodych twórców.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Zasada Kopernikańska". Retrofuturystyczne instalacje i gry polskich artystów w Singapurze

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 11:32
- Poprzez naszą wystawę chcemy opowiadać w sposób lekki o sprawach fundamentalnych dla tego kim jesteśmy i dokąd zmierzamy - mówił w "Poranku Dwójki" Jan Świerkowski, kurator ekspozycji "Zasada Kopernikańska", która będzie prezentowana już wkrótce w muzeum sztuki i nauki w Singapurze.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Bestia" w kinach. Bertrand Bonello: z powieści Henry'ego Jamesa wziąłem tylko punkt wyjścia

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 15:09
- Geniusz Henry'ego Jamesa zasadza się na tym, że udało mu się uchwycić ludzką duszę. Z jego powieści wziąłem tylko punkt wyjścia, choć dla mnie to jedna z najbardziej poruszających rzeczy, jakie kiedykolwiek przeczytałem - mówił w Dwójce Bertrand Bonello, reżyser filmu "Bestia". Obraz od piątku (13.09) można oglądać w kinach.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kolekcjonerka. Herstorie na wystawie Teresy Szwedkowicz w PME

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 21:00
Teresa Szwedkowicz jednocześnie była twórczynią – sama haftowała i wycinała, ucząc się od twórczyń ludowych, a jej wytwory stawały się przedmiotem kolekcji i obiektami dziedzictwa kulturowego. W pracy nauczycielki wykorzystywała kolekcję jako pomoc naukową, a jako popularyzatorka prezentowała ją na wystawach.
rozwiń zwiń