"Stravaganza d’Amore". Początki opery we Florencji

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2017 15:30
W audycji rozmawialiśmy o najnowszej płycie zespołu "Pygmalion" przedstawiającej muzyczne dokonania, które bezpośrednio poprzedzały premierę "Orfeusza" Monteverdiego.
Audio
  • "Stravaganza d’Amore". Początki opery we Florencji (Płytomania/Dwójka)
Fragment okładki płyty  Stravaganza dAmore  Narodziny Opery na Dworze Medyceuszy
Fragment okładki płyty "Stravaganza d’Amore! – Narodziny Opery na Dworze Medyceuszy"Foto: materiały prasowe

Z okazji Roku Claudia Monteverdiego oraz 410. rocznicy premiery Orfeusza w Mantui taka płyta przydarzyć się musiała, choć – by wszystko było jasne – nie ma na niej ani jednego dźwięku, który wyszedłby spod pióra genialnego twórcy. Raphaël Pichon, szef zespołu "Pygmalion", zadaje sobie i nam podstawowe pytania. W jakim kontekście tak wspaniałe dzieło powstało? Co świadczy o jego wyjątkowości, głębokiej emocjonalności i dramatyzmie? Skąd wzięła się ta perfekcyjna relacja muzyki i słowa?

Podwójny album zespołu "Pygmalion" (Harmonia Mundi, 2 CD) przedstawia muzyczne dokonania, które bezpośrednio poprzedzały premierę Orfeusza. Nową płytę zespołu "Pygmalion" zrecenzowała Ewa Obniska.

Poza tym w audycji: czeski dyrygent Karel Ančerl w "Złotej Setce" Piotra Kamińskiego, śpiewaczka Izabela Kopeć na tropie polskiego twórcy Ludomira Michała Rogowskiego (DUX) oraz kompozytorski album Stefana Węgłowskiego (Kairos).

***

Tytuł audycji: Płytomania

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Data emisji: 29.10.2017

Godzina emisji: 17.00

bch

Czytaj także

Muzyka żałobna Bacha przed Płytowym Trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2015 10:30
Tym razem Dorota Kozińska, Anna Radziejewska i Karol Kozłowski wybrali najlepsze nagranie kantaty znanej pod nazwą "Actus tragicus".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zimerman gra sonaty Franciszka Schuberta

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2017 17:00
W audycji "Płytomania" rozmawialiśmy o solowym albumie, który słynny pianista wydał po prawie 25 latach. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy nowy dyrektor zmieni styl pracy orkiestry w Teatrze Wielkim?

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2017 19:30
- Na studiach w Polsce mówiono nam, że żadna orkiestra w Europie nie potrafi czytać muzyki tak, jak tych pięć wielkich orkiestr amerykańskich i orkiestry w Londynie. Już wiem, co za tym stoi - mówił w Dwójce Grzegorz Nowak, nowy dyrektor muzyczny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
rozwiń zwiń