Anna Lubańska: "El Amor brujo" to piękna, ilustracyjna muzyka

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 21:29
- To utwór dla pieśniarki flamenco, nie dla śpiewaczki operowej. Najwięcej pamiętam trudności. Musiałam pracować nad połączeniem jednego i drugiego, żeby odnaleźć złoty środek - wspominała przygotowania do koncertu z kwietnia 2004 roku śpiewaczka Anna Lubańska.
Audio
  • Rozmowa ze śpiewaczka Anną Lubańską (Filharmonia Dwójki)
Anna Lubańska
Anna LubańskaFoto: PAP/Jacek Bednarczyk

W programie koncertu znalazł się słynny balet El Amor brujo, który napisał Manuel de Falla, jeden z najwybitniejszych kompozytorów hiszpańskich, łączący impresjonistyczną wrażliwość z iberyjską żywiołowością.

- Bardzo się cieszę, że Program Drugi przypomni ten koncert. To było moje jedyne wykonanie tego dzieła. Nie jest to utwór, który często gości na estradzie - mówiła mezzosopranistka, dla której, jak zaznaczyła, kompozycja była poważnym wyzwaniem. - To są pieśni o charakterze andaluzyjskim, pisane w dialekcie hiszpańskich cyganów - tłumaczyła. - Było co robić, ale była to fantastyczna przygoda. Ta muzyka jest bardzo baletowa.

Olga Pasiecznik 1200.jpg
Olga Pasiecznik: zaczynam częściej słuchać starych mistrzów

Obecnie artystka, stęskniona za występami przed publicznością, ćwiczy i uczy się do partii operetki, której prezentacja została przesunięta z powodu izolacji. - Powtarzam dzieła, których dawno nie wykonywałam. Oprócz tego powracam do premiery, która się nie odbyła w Krakowie. Niestety pandemia przerwała nam pracę nad premierą "Orfeusza w piekle". Miała być w marcu. - mówiła Anna Lubańska. - Prawdopodobnie będzie na początku nowego sezonu. Uchylę rąbka tajemnicy, że będziemy zmieniać język na oryginalny. Teraz trzeba się przeuczyć - dodała.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadził: Grzegorz Dąbrowski

Gość: Anna Lubańska (mezzosopran)

Data emisji: 3.06.2020

Godzina emisji: 19.30

Czytaj także

Wojciech Nentwig o urodzinowej umowie z Krzysztofem Pendereckim

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2020 21:11
- Umówiliśmy, że zawsze rok przed jego okrągłymi urodzinami będzie dyrygował w Filharmonii Poznańskiej - wspominał w audycji "Filharmonia Dwójki" Wojciech Nentwig, dyrektor naczelny Filharmonii Poznańskiej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Tamara Granat: dzieci słuchają tego utworu z zapartym tchem

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2020 21:16
- Dzieci to bezkompromisowa publiczność. Dziecko mówi to, co myśli, jest spontaniczne i to jest fantastyczne. W "Karnawale zwierząt" na dwa fortepiany i orkiestrę Camille Saint-Saëns tak cudownie scharakteryzował wszystkie postaci, które tam występują, że utwór ten jest bardzo często wykonywany dla dzieci - mówiła w audycji "Filharmonia Dwójki" pianistka.
rozwiń zwiń