Polskie Radio
Section05

UOKiK

Zły sposób informowania o zmianach. Banki oferują zwroty

Banki muszą zwracać klientom pieniądze. Chodzi o sytuację, gdy bank w ciągu ostatnich 3-4 zmienił tabelę opłat i prowizji i nie informował o tym klientów w odpowiedni sposób. Banki najczęściej przekazywały taką informację w systemie bankowości elektronicznej. Tymczasem, zdaniem UOKiK-u, powinny były to zrobić na "twardym nośniku", czyli np. wysyłając tradycyjny list. Teraz banki muszą zwrócić klientom różnicę.
Zobacz więcej na temat:  Karolina Mózgowiec banki bankowość elektroniczna

UOKiK ostrzega: na seniorów czyhają nieuczciwi sprzedawcy

Dzisiaj obchodzimy w Polsce Dzień Seniora. Przy tej okazji powiemy o kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wziął pod lupę firmy organizujące tzw. pokazy dla seniorów, podczas których starsi ludzie są nakłaniani do zakupu różnego rodzaju produktów. Do garnków i pościeli popularnych 10-20 lat temu dołączyły obecnie towary o tzw. leczniczych właściwościach, a także pakiety medyczne.
Zobacz więcej na temat:  emerytura senior

Kłopotliwe opłaty za zaświadczenia. UOKiK sprawdza banki

UOKiK bierze pod lupę opłaty, jakie banki pobierają za zaświadczenia do kredytów we frankach szwajcarskich. Dokumenty z informacjami o wysokości zapłaconych odsetek, historii spłaty czy kwoty kapitału są potrzebne konsumentom przy sporach sądowych. Z sygnałów płynących do urzędu wynika, że wysokość opłaty była czasami zbliżona do miesięcznej raty - mówi prezes UOKiK Marek Niechciał.
Zobacz więcej na temat:  finanse osobiste bank