UOKiK pyta o strefy Kiss&Fly. Lotniska pod lupą Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące praktyk zarządców czterech polskich lotnisk: w Warszawie, Modlinie, Krakowie i Katowicach. Urząd chce sprawdzić, czy zasady parkowania w tzw. strefach Kiss&Fly nie naruszają zasad konkurencji. Zobacz więcej na temat: lotnisko w Modlinie lotnictwo parkowanie samochód parkingi
Prezes UOKiK: stawiamy zarzuty Gazpromowi za Nord Stream 2 Postępowanie wyjaśniające pokazało, że mimo sprzeciwu polskiego urzędu antymonopolowego, Gazprom i spółki finansujące budowę Nord Stream 2 zdecydowały się na ten projekt - podał prezes UOKiK Marek Niechciał. Dodał, że UOKiK stawia zarzuty Gazpromowi i pięciu międzynarodowym podmiotom. Zdaniem urzędu możemy mieć do czynienia ze złamaniem prawa antymonopolowego. Zobacz więcej na temat: Nord Stream 2 Gazprom gospodarka polska POLSKA
UOKiK stawia zarzuty Gazpromowi Postępowanie wyjaśniające pokazało, że mimo sprzeciwu polskiego urzędu antymonopolowego, Gazprom i spółki finansujące budowę Nord Stream 2 zdecydowały się na ten projekt - podał prezes UOKiK Marek Niechciał. Według Urzędu może to oznaczać złamanie przepisów antymonopolowych. Zobacz więcej na temat: Gazprom Nord Stream 2 gaz ziemny
Seniorzy „nabijani” podczas pokazów w abonamenty medyczne Seniorzy znów na celowniku firm z bezpłatnymi pokazami, ale tym razem nie garnków, ale bezpłatnych badań lekarskich i abonamentów medycznych. Zobacz więcej na temat: zdrowie Piotr Wardziak
Branża mleczarska pod lupą UOKiK. Sporo nieprawidłowości W lipcu 2017 r. weszła w życie ustawa o przewadze kontraktowej. Jedno z pierwszych wszczętych postępowań przez UOKiK dotyczyło relacji pomiędzy przetwórcami mleka, a ich dostawcami. Zobacz więcej na temat: rolnictwo mleko
Kontrola koncentracji. UOKiK podał dane W ciągu ostatnich czterech miesięcy (grudzień-marzec) UOKiK wydał 76 decyzji dotyczących kontroli koncentracji. 73 rozstrzygnięcia to zgody na transakcje, a jedno to umorzenie postępowania. Zobacz więcej na temat: pieniądze przedsiębiorca
Większość paliw w Polsce jest dobrej jakości. Kontrola IH Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę paliwa, które tankujemy na stacjach benzynowych. Kontrolerzy zakwestionowali 2,34 procent próbek z 2017 roku, pochodzących od wybranych losowo przedsiębiorców. Więcej zastrzeżeń mieli do oleju napędowego niż do benzyny. Zobacz więcej na temat: paliwa handel
UOKiK: reklama T-Mobile mogła wprowadzać w błąd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że reklamy T-Mobile wykorzystywane w kampanii "Pierwszy prawdziwy no limit" sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Zabrakło w nich informacji, że niższa cena obowiązuje tylko przez trzy miesiące i to tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych i zgodzi się na faktury elektroniczne. Zobacz więcej na temat: t-mobile
Sporo nieprawidłowości w ubraniach dla dzieci Inspekcja Handlowa sprawdziła 330 partii ubrań dla dzieci. Kontrolerzy zakwestionowali aż 38 procent z nich. Najczęstszymi nieprawidłowościami były zbyt długie sznurki, potencjalnie niebezpieczne dla zdrowia i życia dzieci. Zobacz więcej na temat: dzieci handel
UOKiK wziął pod lupę nieuczciwą firmę. 1,5 mln zł kary Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 1,5 miliona złotych kary na Twoją Telekomunikację. Jak ustalono, pracownicy firmy, proponując ludziom nową, rzekomo bardziej atrakcyjną ofertę, podszywali się pod dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja GOSPODARKA
Kontrola IH. Mylące informacje na etykietach wód Inspekcja Handlowa sprawdziła 437 partii wód mineralnych, źródlanych i smakowych. W 44 partiach znaleziono nieprawidłowości, dotyczące głównie nieprawdziwych i mylących informacji na etykietach. Zobacz więcej na temat: woda etykieta
Prawie 3 miliony kary dla pośrednika. UOKiK wydał decyzję Konsumenci potrzebowali pomocy, a przez nieuczciwego pośrednika popadali w jeszcze większe kłopoty finansowe. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 3 miliony złotych kary na kancelarię prawną Proculus. Decyzja jest prawomocna. Zobacz więcej na temat: prawo konsument GOSPODARKA
UOKiK karze nieuczciwego pośrednika. Ponad 5 mln zł kary Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał firmie EGF Council zapłatę kary w wysokości ponad 5,7 miliona złotych za stosowanie niedozwolonych klauzul w umowach. Działania firmy były umyślne, ich celem był maksymalny zysk kosztem konsumentów - podkreśla UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: finanse GOSPODARKA
UOKiK chce większych uprawnień kontrolnych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce większych uprawnień, które pozwolą na walkę z zagrożeniami finansowymi. Zobacz więcej na temat: konsument
Konsumencie, fotografuj i porównuj ceny, masz prawo! W wielu sklepach obowiązuje zakaz robienia zdjęć produktów i ich cen. - Jeżeli przedsiębiorca utrudnia konsumentowi dostęp do informacji, może go to kosztować do 10 proc. obrotu - przypomina Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: handel Roman Czejarek prawa konsumenta prawo STYL ŻYCIA
Świąteczne sprzątanie i gotowanie. UOKiK ma dla nas rady Odkuracz powinien być oszczędny i cichy, detergenty należy trzymać z daleka od dzieci, a kupując naczynia żaroodporne zwrócmy uwagę na certyfikat i uchwyty. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował garść porad, które mogą być przydatne przy przygotowywaniu się do świąt Wielkiej Nocy. Zobacz więcej na temat: konsument odkurzacz zakupy
Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka konsument prawo sklepy reklamacja STYL ŻYCIA prawa konsumenta zakupy porady prawne w Jedynce zwrot towaru
UOKiK chce chronić konsumentów seniorów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce chronić starsze osoby przed firmami, które naciągają je na zakup drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych. Towary te sprzedawane są z reguły po drastycznie zawyżonych cenach. Dodatkowo pozbawione są właściwości opisywanych w czasie sprzedaży. Firmy wykorzystują łatwowierność i nieznajomość prawa konsumenckiego. O prawach konsumentów mówili w audycji Rządy Pieniądza Andrzej Sadowski, (Centrum im. Adama Smitha), Aleksander Łaszek (Fundacji Obywatelskiego Rozwoju) oraz Kazimierz Krupa (Kancelaria Drawbridge). Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 prawa konsumenta konsument finanse starość senior