Polskie Radio
Section05

e-commerce

Zmiany w e-handlu: 21 nowych obowiązków

Wdrożenie nowej ustawy konsumenckiej w e-handlu nie będzie bezbolesne – szczególnie dla właścicieli portali e-commerce. Zapoznanie się z przepisami nowej ustawy konsumenckiej i prowadzenie dwóch systemów obsługi klienta sprawi trudności wielu e-sklepom - uważa Anna Rak z Trusted Shops, nadającego certyfikaty jakości sklepom internetowym. Radzi też, jak podołać nowym obowiązkom.
Zobacz więcej na temat:  e-commerce. e-sklep e-handel GOSPODARKA handel konsument prawa klienta

Zmiany w prawie konsumenckim: kto na nich zyska?

Już 25 grudnia tego roku wejdzie w życie znowelizowane prawo konsumenckie, które ma zwiększyć ochronę klientów i pomóc im w dochodzeniu swoich roszczeń. Organizacje konsumenckie zainicjowały na ten temat kampanię informacyjną, skierowaną również do przedsiębiorców. Debatę publiczną prowadzi też Europejskie Centrum Konsumenckie.
Zobacz więcej na temat:  konsument prawo przedsiębiorca zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci

Nowe przepisy: nawet 36 miesięcy na zgłoszenie reklamacji

Nowa ustawa wprowadzająca zapisy dyrektywy unijnej na temat handlu na odległość, wpłynie również znacząco na prawo dotyczące reklamacji. Klienci będą mogli żądać zwrotu pieniędzy już po wykryciu pierwszej usterki. Znacznemu wydłużeniu ulegnie też czas na złożenie reklamacji po odkryciu wady, z 2 miesięcy do roku. Jaki wpływ mogą mieć nowe regulacje na działanie sklepów?
Zobacz więcej na temat:  e-sklep regulacja