Polskie Radio
Section05

zakupy w internecie

Zakaz handlu w niedzielę. Co zmieniłyby nowe przepisy?

Zakaz handlu miałby sprzyjać życiu rodzinnemu Polaków. Tymczasem - jak wynika z opublikowanego w sierpniu raportu firmy Nielsen - 47 proc. naszych rodaków robi zakupy codziennie. - Największym nieszczęściem związanym z wprowadzeniem tego zakazu jest wymuszanie zmiany nawyków, zachowań na ludziach, którzy mogą jej nie chcieć - mówił Jeremi Mordasewicz z Konfederacji Lewiatan.
Zobacz więcej na temat:  zakupy Czwórka ekonomia Piotr Firan Dominika Klimek STYL ŻYCIA

Płacisz kartą? Zachowaj ostrożność i rozsądek

Niezabezpieczone karty noszone w portfelach lub w kieszeniach to jedno z głównych niebezpieczeństw dla naszych pieniędzy. Można z nich zeskanować informacje, które pozwolą innym osobom na dostęp do naszych pieniędzy. Aby bezpiecznie używać kart płatniczych, wystarczy kilka prostych rozwiązań.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Justyna Majchrzak karta kredytowa karta debetowa bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo danych bankomaty STYL ŻYCIA pieniądze zakupy w sieci zakupy online

Sklepy inwestują w systemy do analizy zachowań klientów

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
Zobacz więcej na temat:  zakupy online handel sklep sklepy sklep internetowy

Tradycyjne zakupy odchodzą do lamusa

Czynnikiem decydującym o wyniku sprzedaży są wrażenia klientów towarzyszące zakupom. Tylko pod warunkiem że proces zakupowy będzie wygodny, szybki i bezpieczny, klient zdecyduje się na ponowną transakcję. To wymaga od firm przede wszystkim inwestycji w wielokanałowość i sprawną wymianę informacji między poszczególnymi kanałami dystrybucji. Do tego konieczna jest ścisła współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w organizacji, w tym szczególnie marketingu, sprzedaży i działu technologicznego.
Zobacz więcej na temat:  zakupy w sieci zakupy online