Dlaczego nie lubimy w-fu?

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2024 13:44
Opublikowano raport na temat naszej sprawności fizycznej. Potwierdził on pogorszenie kondycji fizycznej młodych ludzi. Młodzi ludzie nie lubią lekcji w-fu, a z drugiej strony dziewczyny chętnie zapisują się na pilates, jogę, sztuki walki czy gry zespołowe.
Czemu w polskiej szkole lekcje w-fu są tymi, których chętnie unikamy?
Czemu w polskiej szkole lekcje w-fu są tymi, których chętnie unikamy?Foto: shutterstock/Alberto Cotilla

Tuż po 15.00 naszym gościem będzie Joanna Piotrowska, nauczycielka w-fu. Porozmawiamy z nią o niedawno opublikowanym raporcie "WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości". Dane dotyczące 2023 roku potwierdzają pogorszenie kondycji fizycznej, głównie poziomu wydolności krążeniowo-oddechowej, młodych ludzi. U zdecydowanej większości, bo aż u 94 proc. uczniów szkół tradycyjnych i 75 proc. uczniów szkół i klas sportowych, poziom kompetencji ruchowej był niewystarczający. 

Nauczyciele podkreślają, że dziś w szkole raczej nie spotkamy lekcji wychowania fizycznego typu "macie piłkę i grajcie". Obecnie oferta zajęć sportowych jest szeroka. W szkole pojawiają się fitness, siłownia, taniec. Mimo to wielu uczniów chętnie unika zajęć sportowych w szkołach. Dlaczego tyle osób zwalnia się z lekcji w-fu? Jak powinien być prowadzony ten przedmiot, by był atrakcyjny? Co nas najbardziej wkurza na w-fie? Odpowiedzi poszukamy z naszym gościem. 

Sprawdź także:

W pierwszej godzinie audycji 14.00 naszym gościem będzie Dominik Kłoska, autor profilu @fly_with_Dominik. Wspólnie oswoimy latanie. Sprawdzimy jak poradzić sobie w takich sytuacjach jak zagubiony bagaż, zatkane uszy podczas lotu, kontrola na lotnisku. 

W audycji zapraszamy także na ciekawostkę naukową i naukowy ekspres. 

***

Na audycję z cyklu "Czwórka do piątej" - w piątek (26.04) o 14.00 zaprasza Marta Hoppe.

pj


Czytaj także

WF na maturze. Co myślą uczniowie i nauczyciele?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2023 13:35
Niedawno pojawił się pomysł wprowadzenia wychowania fizycznego jako przedmiotu maturalnego. Autorzy inicjatywy na swojej stronie opublikowali przykładowy arkusz takiego egzaminu. Wysłano też apel do Ministerstwa Edukacji i Nauki, a pod petycją podpisuje się coraz więcej osób.
rozwiń zwiń