Przyszłość AI - czy nowa technologia nas zastapi?

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2024 14:13
- Coraz częściej masowe media zapraszają mnie do rozmowy o sztucznej inteligencji, co jeszcze dwa lata temu było nie do pomyślenia. To pokazuje wzrost zainteresowania ludzi tą technologią. AI staje się coraz ważniejsze w naszych życiach, a zwłaszcza w naszej pracy - mówi Jowita Michalska. 
Jowita Michalska i przyszłość AI
Jowita Michalska i przyszłość AI Foto: Tomasz Gzell/ PAP

Jak będzie wyglądało nasze życie zawodowe w przyszłości? To pytanie zadajemy sobie coraz częściej, obserwując jak szybko rozwija się sztuczna inteligencja i w jak wielu rzeczach może nas wyręczyć. - Już w tej chwili wiele globalnych organizacji stosuje sztuczną inteligencją do zadań, które do tej pory wykonywali ludzie - mówi specjalistka od AI i rynku pracy Jowita Michalska. W rozmowie w audycji "Świat 4.0" opowiedziała o tym, w jaki AI już działa na rynku pracy i jak może to wyglądać w ciągu najbliższych paru lat. 


Posłuchaj
28:01 CZWORKA Świat 4.0 2024_12_18-17-13-34.mp3 Jowita Michalska i przyszłość AI (Świat 4.0/Czwórka)

- AI jest już w stanie robić bardzo skomplikowane rzeczy, np. plan przygotowywać plany marketingowe, plany rozwoju sprzedaży, czy strategię rozwoju organizacji. Dzisiaj te algorytmy jeszcze nie są samodzielne, bo pracujemy z nimi tak, że zadajemy im zadanie, AI je wykonuje, a my je implikujemy, ale to się może niedługo zmienić - opowiada ekspertka. - Najbliższe lata będą latami "Agentów AI", którzy w przeciwieństwie do chatbotów, wykonują pewną sekwencję zadań i będą mieli większą autonomie. 

Zobacz też:

***

Tytuł audycji: Świat 4.0 

Prowadzący: Piotr Firan

Gość: Jowita Michalska

Data emisji: 19.12.2024

Godzina emisji: 17.13

gV/kajz

Czytaj także

Sztuczna inteligencja w szkole. Niech nam służy, a nie szkodzi

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 13:22
Dziś wyszukiwanie informacji nie jest trudne, pisanie wypracowań bez znajomości zadanego tematu - dla AI to pestka. Jowita Michalska, autorka książki "Szkoła w czasach AI", sprawdza jak zagospodarować możliwości sztucznej inteligencji w szkole, by nam służyła, a nie szkodziła. 
rozwiń zwiń