Coolhunting narodził się w Stanach Zjednoczonych w latach 90. Dziś ten termin jest synonimem szukania inspiracji - rzeczy ciekawych, kreatywnych i innowacyjnych w zakresie projektowania, technologii, stylu, kultury, jedzenia i podróży.
Coolhunterzy muszą być wnikliwymi obserwatorami, którzy potrafią wykorzystać kulturowe trendy do projektowania przyszłości. Muszą mieć także intuicję i być otwarci na nowe doświadczenia. - Nasz tryb pracy jest nienormowany, więc wymagana jest od nas elastyczność - mówi Świst-Kamińska. - Świetnie w branży radzą sobie freelancerzy. Na Zachodzie natomiast można już być etatowym łowcą trendów.
W którą stronę ewoluuje trend eko, ile zarabia coolhunter oraz czy człowiek może żyć bez mody - o tym m. in. rozmawialiśmy w audycji.
***
Tytuł audycji: Na bogato
Prowadzi: Aleksandra Jasińska
Gość: Agnieszka Świst-Kamińska, coolhunterka; Zuzanna Anna Kamińska, ZOZO Design
Data emisji: 10.11.2014
Godzina emisji: 19.00
(kul/bch)