"Dzień babci". Miłosz Sakowski: to nie mogła być historia wyssana z palca

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2018 11:50
9 marca do kin weszły kolejne polskie krótkie metraże - wśród nich wielokrotnie nagradzana na festiwalach w kraju i za granicą etiuda fabularna z 2015 roku "Dzień babci" Miłosza Sakowskiego. Obraz wyprodukowała Gdyńska Szkoła Filmowa.
Audio
  • "Dzień babci". Miłosz Sakowski: to nie mogła być historia wyssana z palca (Hrapkowidz/Czwórka)
Główną rolę w filmie Miłosza Sakowskiego zagrała Anna Dymna
Główną rolę w filmie Miłosza Sakowskiego zagrała Anna Dymna Foto: mat. promocyjne

Podczas próby oszustwa "na wnuczka" Tomek zostaje zamknięty w mieszkaniu niedoszłej ofiary. Niespodziewanie kobieta proponuje mu układ. Chłopak dostanie pieniądze, jeśli będzie udawał jej wnuczka przed pracownikiem socjalnym, który przyjdzie sprawdzić, czy kobieta ma opiekę rodziny.


Czytaj też
AMERYKANSKI SEN rez Marek Skrzecz 1200.jpg
Najlepsze polskie 30'. "Wrestling po polsku"

Będąc dziennikarzem relacjonowałem takie przypadki, jak oszustwo "na wnuczka" i zawsze wydawało mi się to filmowe i z potencjałem na fabularną historię. Od zawsze miałem też ambicję, żeby o ważnych i trudnych tematach mówić w sposób przystępny, lekki, często łamiąc je humorem - mówi w audycji "Hrapkowidz" reżyser Miłosz Sakowski. - Wiedziałem, że ten background środowiskowy, który mam, pozwoli mi opowiedzieć ciekawą historię, która ma jednak w sobie ten pierwiastek prawdy. Bardzo biłem się o to, żeby to nie była wymyślona, wyssana z palca historia - dodaje. 

Gość Czwórki zwraca uwagę, że ważna jest dla niego możliwość pokazania filmu szerszej publiczności. - Bardzo dużo nauczyłem się oglądając ten film na festiwalach z publicznością. Pewnie tyle samo dało mi oglądanie go oczami ludzi, co sama praca nad nim. Patrzyłem co działa, co nie działa, co można było podkręcić, a co jest "ok" - podkreśla rozmówca Błażeja Hrapkowicza. - Oglądanie filmu z ludźmi to nie tylko jeden z elementów mojej pracy, ale także ogromna nagroda. Jest to komunikacja, którą chcę podejmować z widzem - dodaje.

Ile czasu trwała praca nad filmem? Dlaczego Miłoszowi Sakowskiemu zależało, aby film kręcony był chronologicznie? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, w której mówiliśmy także o 90. ceremonii wręczenia Oscarów. 

***

Tytuł audycji: Hrapkowidz

Prowadzi: Błażej Hrapkowicz

Gość: Miłosz Sakowski (reżyser filmowy)

Data emisji: 11.03.2018

Godzina emisji: 14.07

kh/kul

Czytaj także

"Tragiczni". Pierwszy polski dokument o ostrokolarzach

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2018 10:00
- "Ostro koło" polega na tym, że trzeba cały czas pedałować. Ten sposób jazdy sprawia, że jeżdżący nawiązuje organiczny kontakt z rowerem i zmienia mu się sposób postrzegania świata - przekonują Agata Walkosz i Jan Stąbor - twórcy filmu "Tragiczni". 
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Mozart in the Jungle". O ekscesach muzyków klasycznych

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2018 13:40
- "Mozart in the Jungle" opowiada o nowojorskiej orkiestrze symfonicznej, nowe sezony pojawiają się zdecydowanie za rzadko, a kolejne odcinki trwają zdecydowanie za krótko - opowiada Ewa Mierzejewska.
rozwiń zwiń