Efektowne reklamy wracają do łask

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2014 17:20
- Neony to jeden z tych spadków po okresie komunizmu, który w pełni zasłużył na powrót do przestrzeni miejskiej - powiedział w Czwórce Tadeusz Fudala.
Audio
  • Neony rozświetliły ulice polskich miast na dobre w drugiej połowie lat 50. (Czwórka/Się mówi)
Efektowne reklamy wracają do łask
Foto: Glow Images/East News

Wielu z nas neony kojarzą się z amerykańskimi filmami, gdzie efektowne lampy oświetlały przydrożne restauracje i motele. Do Polski moda na nie przywędrowała jednak nie zza oceanu. - Do nas trafiły one z Europy Zachodniej. Nie sposób jednak podać jednej daty granicznej czy miejsca - powiedział Tomasz Fudala z Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Ekspert przekonywał, że rozkwit neonów w Warszawie nastąpił w drugiej połowie lat 50. poprzedniego wieku. Były one swoistą atrakcją. Miały też za cel nadać miastom trochę bardziej kolorowy, przyjazny wymiar. Dziś neony wracają do mody i do przestrzeni miejskiej. Najczęściej wykonuje się je w stylu vintage. Fudala zdradził też w audycji, ile trzeba wydać współcześnie, chcąc zaprojektować i zawiesić ciekawy neon.
***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadził: Piotr Firan

Goście: Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej)
Data emisji: 15.12.2014
Godzina emisji: 14.00
ac, pg

Czytaj także

Jaki jest kwiat polskiego designu?

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2014 13:00
Trzecia edycja rocznika "Print Control" prezentuje prace najlepszych polskich designerów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Targi Mustache w świątecznej odsłonie

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2014 15:00
Kilkuset wystawców, kilka tysięcy odwiedzających - oto Mustache: Yard Sale 12 w pigułce. Największe targi modowe czekają nas w przedświąteczny weekend.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Świąteczne zakupy - najlepiej w sieci

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2014 16:00
Przedświąteczny okres to czas wzmożonej aktywności konsumentów w całej Polsce. Szturmujemy galerie handlowe, kiermasze, popularne są też zakupy przez internet.
rozwiń zwiń