Sławomir Śniegocki Media wyznaczają wśród dzieci konsumpcyjne trendy, a rówieśnicy to siatka ich rozsyłania
- Na rosnący konsumpcjonizm wśród dzieci mają przede wszystkim wpływ wszechobecne media elektroniczne. Dzieci są coraz mocniej przez nie naciskane, aby nadążać za modami i trendami. To wpływa na rodziców - tłumaczył w Czwórce coach finansowy i autor poradników Sławomir Śniegocki. Z kolei Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy twierdził, że dzisiaj status materialny w wielu środowiskach decyduje o pozycji w grupie. Wyjaśniał także, jakich technik używają twórcy reklam, aby dzieci do zakupów zachęcać. - Na dzieci ciągle silnie oddziałuje telewizja, gdzie najmłodsi mają swoich ulubionych kreskówkowych bohaterów. Reklama to wykorzystuje, pokazując ich potem w historiach zakupowych - zaznaczył.
Sławomir Wojtkowski Jednym z paradoksów jest fakt, iż mniej zamożni ludzie więcej wydają na zabawki. Chodzi o to, żeby ich dzieci w grupie gorzej się nie czuły
W "Czacie Czwórki" zaproszeni eksperci zastanawiali się też, jakie mogą być konsekwencje takiego hiperkonsumpcyjnego zachowania. - Mały człowiek niewiele się różni od dużego. Każda kolejna rzecz, którą dostaje staje się mniej interesująca - mówił Sławomir Śniegocki. - Starając się kupić dziecku wszystko, de facto wyrządzamy mu krzywdę - przekonywał Sławomir Wojtkowski. Jak zatem uchronić nasze pociechy przed wszechobecną konsumpcją? Jak sprawić, by rzeczy materialne nie były powodem podziału na lepszych i gorszych wśród szkolnych rówieśników? I wreszcie, jak rozsądnie dawać dziecku kieszonkowe? Między innymi tego dowiecie się słuchając nagrania całej rozmowy z Czwórkowego studia.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Katarzyna Kornet
Materiał przygotowała: Weronika Puszkar
Goście: Sławomir Śniegocki (coach finansowy i autor poradników), Sławomir Wojtkowski (Warszawska Szkoła Reklamy)
Data emisji: 1.06.2017
Godzina emisji: 15.07
jsz/zi