Dziewczyny za konsoletą. Czy muzyka ma płeć?
Mowa o teledysku do piosenki pochodzącej z albumu "Use Your Illusion" (z 1991 r.) amerykańskiego zespołu Guns N' Roses. "November rain" ze względu na rozmach realizatorski i popularność wszedł do kanonu kultowych i obecnie zajmuje 21. w rankingu najdroższych w historii muzyki.
W złotej erze teledysków trendy muzyczne wyznaczała telewizja MTV. - Teledyski były najważniejszym promocyjnym narzędziem. Wszyscy z niecierpliwością czekali na to, jak będzie wyglądał następny klip. Wydane 1,5 mln szybko się zwracały, a filmowcy z formatu, który miał ilustrować dźwięk tworzyli niemal etiudy - opowiadał Roman Przylipiak, reżyser.
Dlaczego popularność klipu z lat 90. nie słabnie? Jak wyglądała promocja muzyki pod koniec XX wieku i czym różni się od tego, co rynku muzycznym dzieje się współcześnie? Jaką rolę w kulturze pełnią dzisiaj teledyski i czy tworzy się je z takim samym rozmachem, co trzy dekady temu? M.in. tym w nagraniu.
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Anna Hardej
Materiał przygotowała: Weronika Puszkar
Gość: Roman Przylipiak (reżyser)
Data emisji: 7.08.2018
Godzina emisji: 10.48