Przyjaźń, męstwo, odpowiedzialność, patriotyzm - to wartości, jakie promuje Muzeum Powstania Warszawskiego. Ruszyła kampania społeczna, która zwraca uwagę na szlachetne postawy, jak lojalność czy altruizm.
Projekt poprzedza III edycję Nagrody im. Jana Rodowicza Anody, uczestnika powstania, który przez całe swoje życie pokazywał, że na niego zawsze można liczyć. Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego zachęca, by poszukać w swoim otoczeniu ludzi szlachetnych. - Warto promować tych, którzy działają nie dla poklasku i sławy, ale dla dobra wspólnego - mówi Jan Ołdakowski.
Zobacz serwis o II WOJNIE ŚWIATOWEJ >>>
W kampanii "Rozejrzyj się. Może go znasz?" biorą udział znani aktorzy. Mateusz Damięcki podkreśla, że we współczesnym zabieganym świecie zapomnieliśmy o tym, co najważniejsze. - Naszym zadaniem jest dziś nie zaprzepaścić tego, co młodzi ludzie w powstaniu wywalczyli - mówi Damięcki. Jak dodaje, obecnie nawet kultura osobista przestaje być zaletą, więc o szlachetne pozytywne postawy trzeba walczyć.
Nagroda imienia Jana Rodowicza Anody przyznawana jest w dwóch kategoriach: za całokształt dokonań i postawę życiową stanowiącą wzór do naśladowania dla młodych pokoleń oraz za wyjątkowy czyn.
Patronem medialnym projektu jest Pierwszy Program Polskiego Radia.
pp/IAR
Galeria: dzień na zdjęciach >>>